آموزش صفر تا صد ساخت و مدیریت فروشگاه داری در کسبینو

  • 1 دسامبر 2023

ساخت فروشگاه و تنظیمات حساب فروشگاه

سلام سلام

فروشگاه دار عزیز به کسبینو خوش اومدید ، از اینکه برای کسب وکارت مارو انتخاب کردی ممنونتونیم.

اول از همه بگیم که براتون یه مژده داریم و اون هم اینکه کسبینو از طرف کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت و با مصوبه رییس محترم جمهور و معاون اول ریاست جمهوری به عنوان پلتفرم مشول انتخاب شده این یعنی که شما اگر میخوای کسب و کارت رو حرفه ای شروع کنی طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ با حضور در کسبینو مشمول مشوق های معافیت مالیاتی میشی و اینجوری به لطف خدا و همیاری ما سود بیشتری نصیبت میشه …

این یه فرصت استثنایی که برای شما فراهم کردیم…

جا داره بهتونم تبریک بگیم که یکی از بهترین کانال‌های توزیع در فضای مجازی رو انتخاب کردید که باهاش می‌تونید کلی فروش داشته باشید و به راحتی محصولات و خدماتتون رو معرفی و تبلیغ کنید و سود بیشتری رو برای خودتون جمع کنید.

برای اینکه کارِت رو در کسبینو استارت بزنی بیا تا بهت بگم چیکارکنی؟!

۱۳ قدم طلایی و ترفند بی نظیر برای رشد کسب و کارت هست که لازمه بدونی

  1. دریافت برنامه : اول از همه برو به صفحه اول سایت کسبینو و باتوجه به مدل سیستم عاملی که میخوای از کسبینو استفاده کنی نسخه خودت رو دریافت کن

اگر با ویندوز و یا سیستم عامل IOS میخوای کار کنی باید روی نسخه وب اپلیکیشن بزنی اما اگر نسخه اندروید رو میخوای بر روی دانلود مستقیم یا گوگل پلی کلیک کن

  1. ساخت حساب کاربری: بعد از باز شدن برنامه روی عضویت بزنید و حساب کاربری (اکانت) ایجاد کنید. (لینک آموزش ساخت اکانت)
  2. تکمیل اطلاعات: یادت باشه گام اول، تکمیل اطلاعات درخواست شده در قسمت مشخصات کسب و کار و مشخصات فروشگاه است تا بتونی فروشگاهتو بسازی و محصولاتت رو عرضه کنی.

حتما برای جلب اعتماد بیشتر خریداران اگر واحد صنفی هستی شماره مجوز صنفی ات روبزن ، اگر آنلاین شاپ هستی و شوروم داری لوکیشن، تلفن و سایر اطلاعات مثل شبکه های اجتماعی دیگه ای که فعال هستی رو ثبت کن. (لینک آموزش ساخت فروشگاه)

۴. ثبت کامل محصولات: سعی کنید در فواصل زمانی مشخص مثل روزانه هر ۴ ساعت تمامی محصولاتت رو بارگذاری کنی و داخل فروشگاهت تمام محصولاتی که داری رو ثبت کنی تا وقتی که مشتریان به فروشگاهت مراجعه میکنند ویترین فروشگاهت کامل باشه

۵. بروز نگه داشتن محصولات: قدم بعدی بروز نگه داشتن اطلاعات محصولاتت هست مثل قیمت و رنگ بندی و مدل های جدید

۶. ثبت موقعیت مکانی فروشگاه: کسبینو تنها پلتفرم کشور هست که نقشه بومی داره و این خیلی به رشد کسب وکار شما به خصوص فروش محلی کمک میکنه حتما در نظر داشته باشید که موقعیت مکانی درخواست شده در قسمت مشخصات صفحه کاری و مشخصات فروشگاه رو به درستی وارد کنید این موضوع به این علت است که افرادی که در نزدیکی شما باشند و نیاز به محصولات و کالای شما داشته باشند زمانی که بروی نقشه و اطرافشان این محصولات را جستجو کنند ، کسب و کار شما و محصولات شما را بروی نقشه مشاهده می کنند که این اقدام کمک بزرگی به فروش محلی و منطقه ای می کند.

  1. تولید محتوای روزانه: کسبینو یه اقدام بزرگ جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهایی که به تازگی وارد کسبینو شده اند انجام داده است و آن هم نمایش تمامی پست های بارگذاری شده مخاطبین در صفحه اکسپلور (Grid) (دیوار کسبینو) است. این موضوع به این جهت خیلی اهمیت دارد که شما اگر روزانه در ساعت های مختلف شبانه روز اقدام به بارگذاری پست و یا استفاده از بسته های تبلیغاتی نمایید کاربران بیشتری با محصولات و کالاهای شما آشنا می شوند و شانس فروش شما بیشتر می شود.
  2. کیفیت تصاویر و اقعی بودن : یک از عواملی که در فروش آنلاین مخاطب را ترغیب به خرید می کند و باعث جذب خریدار می شود با کیفیت بودن تصاویر و استفاده از تصاویر و پس زمینه های جذاب است. همچنین بارگذاری تصاویر محصول در جهات و قسمت های مختلف محصول به تصمیم گیری دقیق تر و انتخاب بهتر خریدار کمک می‌کند. همچنین به این موضوع دقت داشته باشید که از تصاویر واقعی استفاده کنید و استفاده از تصاویر فیک و یا اینترنتی شانس فروش شما را کاهش می دهد.
  3. تعامل برقرار کنید: یکی از عواملی که شانس فروش شما را بیشتر می کند تعامل برقرار کردن با دیگر فروشگاه داران و خریداران است. سعی کنید پیج کسب و کارهای دیگران از جمله همکاران و رقبای رسته شغلی‌تان، تولید کنندگان مواد اولیه مورد نیازتان، خریدارانتون و تمام افرادی که فکر میکنید در چرخه حیات کسب و کارتان به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر دارند را دنبال کنید ، پست هایشان را لایک و حتما از کامنت گذاشتن غافل نشید. اینجوری شما دایره شبکه سازی‌تان را گسترده تر می کنید و چند قدم جلوتر زا بقیه کسب وکارها قرار می‌گیرید.

راز یک کسب و کار موفق شبکه سازی است و تو کسبینو ما به صورت حرفه ای کمکتون می‌کنیم که بتونید شبکه سازی کنید. هرچه شبکه گسترده تر ، بزرگتر و کارآمدتر باشد فروش در هرمرحله جهش چشم گیری پیدا میکنه !

  1. دایرکت پنداری: یکی از اقداماتی که منجر به فروش بیشتر شما میشه ارسال محصولاتتان در دایرکت هست. کسبینو نیاز شما را درک کرده و به همین علت میتونی محصولاتت رو برای هر فردی که خواستی در کسبینو دایرکت کنی بدون اینکه محدودیتی باشه و یا مسدود بشی. این هم یکی از ترفندهای درجه یک شبکه سازی و معرفی محصولاتتونه که ما اسمشو گذاشتیم دایرکت پنداری !

یادتون باشه حتما تمام دایرکت هایی که براتون از سمت خریدارها ارسال میشه رو پاسخ بدید تا سوالاتی که تو ذهن خریدار هست بی پاسخ نمونه و بتونه با خیال راحت ازتون خرید کنه

 

  1. استفاده از بسته های تبلیغاتی: یکی از روشهای نوینی که کسبینو برای فروشگاه داران تدارک دیده استفاده از تبلیغات دیواری و تبلیغات مکانی (مکان محور) هست ، تو کسبینو دیگه نیازی به تبلیغات اینفلوئنسری و بلاگری نداری چون ما این کار رو برای شما انجام میدیم. شما می توانید با تبلیغات دیواری محصولاتتون رو در اکسپلور متمایزتر و بزرگتر از دیگر پست ها نمایش بدید و در عین حال هم این تبلیغات در اکسپلور برای تمام کاربران کسبینو نمایش داده شود ، از طرفی با تبلیغات مکانی میتونی محصولاتتون رو برای منطقه ای که بازار فروش و هدفت هست ارسال کنی و پستت بره به هوم تمام افرادی که در اون منطقه حضور دارند تازه نیازی هم نیست اون افراد شمارو دنبال کرده باشن ! این میشه یه تبلیغ حرفه ای و هدفمند

1۲. ارسال سریع و رایگان: یکی از ترفندهایی که به جذب مشتری و تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل کمک میکنه ارسال رایگان هست این موضوع برای برخی خریداران قابل تامل و مهم هست و در ناخودآگاه خریدار باعث تشویق و ترغیب به خرید میکنه یادتون باشه واسه ی همه ی ما اطمینان خاطر داشتن از نوع ارسال و امن رسیدن محصول خریداری شده و هزینه های ارسالی که پرداخت می‌کنیم اهمیت بالایی داره پس سعی کنید این موضوع رو جدی بگیرید.

13. کمترین کارمزد: یکی از موضوعات جذاب در کسبینو که هم برای خریدار و هم فروشنده جذابه پایین ترین کارمزد در بین پلتفرم ها است. با کارمزد پایین می‌تونی کلی ویراژ بدی میدونی یعنی چی؟! یعنی اینکه قیمت تمام شده محصولت رو میاری پایین و نسبت به رقبای دیگه ات چه در فضای مجازی چه در محیط حقیقی کسب وکار قیمت به صرفه و تمام شده کمتری داری اینجوری فروشت هم بیشتر میشه

حالا یه نکته ! چون کارمزد پایینی پرداخت میکنی اگر میتونی حتما ارسال رو رایگان کن چون هزینه ای که قرار بوده برای کارمزد بالا بدی رو ذخیره میکنی و این هزینه رو تخصیص بده به ارسالت اونوقت ببین چجوری فروشت سکه میشه.

  • اگر تلفن همراه شما سیستم عامل اندروید است:
  • از سایت کسبینو
  • دانلود از گوگل پلی
  • اگر تلفن همراه شما آیفون است و یا می خواهید در ویندوز استفاده کنید می بایست وارد سایت کسبینو شوید و از نسخه وب اپلیکیشن استفاده نمایید.

بعد از نصب و اجرای کسبینو ، در صفحه اولیه‌ی کسبینو بر روی عضویت کلیک نمایید.

  1. عضویت برای افراد و یا کسب و کارهایی است که برای اولین بار وارد کسبینو می شوند و هیچ گونه اکانت و حساب کاربری ندارد.
  2. در ابتدا پس از کلیک بر روی عضویت و ثبت شماره همراه و تایید قوانین به مرحله بعد بروید و کد امنیتی پیامک شده را وارد نمایید ، در مرحله بعدی نام کاربری دلخواه خود را وارد نمایید و مرحله بعدی را کلیک کنید ، در این مرحله یک رمز عبور 8 رقمی برای خود مشخص کنید و در ادامه مرحله بعد اطلاعات کاربری خودتان را طبق فرم تکمیل نمایید و ثبت نهایی را کلیک کنید تا اکانت شما ایجاد گردد.

برای اینکه بتوانید فروشگاه خود را ایجاد نمایید اول به این نکته دقت کنید که شماره ای که با آن اکانت ساخته اید باید با کد ملی صاحب فروشگاه یکسان باشد.

 

  • یک حساب کاربری در کسبینو ایجاد کنید و وارد صفحه شخصی‌تان شوید.
  • بر روی گزینه ی داشبورد کلیک کنید.
  • روی ویرایش پروفایل بزنید.

 

  • ابتدا مشخصات صفحه کاری و اطلاعات تماس خود را ثبت کنید.
  • سپس بروی مشخصات فروشگاه کلیک کنید و فروشگاه خود را ایجاد نمایید.

 

6-بروی شروع کن بزنید.

7-قوانین را کامل مطالعه کنید و بر روی قوانین و مقررات را خواندم و می پذیرم کلیک کنید.

8-کد امنیتی 5 رقمی پیامک شده را در کادر کد امنیتی وارد کنید و به مرحله بعدی بروید.

9-در قسمت بعدی در صفحه پرداخت فروشگاه لطفاً برای استعلامات بانکی مبلغ دویست هزار تومان پرداخت نمایید ، برای این‌کار بروی شارژ حساب بزنید و هزینه را از درگاه بانکی پرداخت نمایید.

10-در مرحله احراز هویت مالک فروشگاه کد ملی خود را وارد نمایید. (کد ملی با شماره ای که با آن اکانت ساخته اید باید یکسان باشد.)

11-در قسمت اطلاعات فروشگاه باید نام فروشگاه ، نام و نام خانوادگی صاحب فروشگاه، استان و شهر فروشگاه به همراه کدپستی و آدرس خود را ثبت نمایید.

12-در مرحله ی هزینه های ارسال فروشگاه ، برای ایجاد هزینه های ارسال

  1. بر روی + افزودن کلیک نمایید.
  2. استان هایی که می خواهید محصولات خود ارسال نمایید را انتخاب کنید، سپس نوع سیستم حمل و نقلی که با آن مرسولات خریداران را میخواهید ارسال کنید را مشخص کنید و هزینه های ارسال محصول را براساس وزن و استان خریدار ثبت نمایید.

13-در مرحله آخر نام بانک و شماره کارت خود را جهت تسویه مالی شرکت با شما وارد نمایید.

تبریک میگیم فروشگاه شما ساخته شد.

با تغییر حساب کاربری به کسب ‌و‌ کار می‌توانید از تمام قابلیت‌های کسبینو استفاده کنید ، به دلیل اینکه برخی از قابلیت های کسبینو فقط مختص صاحبان کسب ‌وکار است.قابلیت‌هایی همچون بارگذاری پست محصول و کارفرمایی، ثبت پست تخفیف ، دریافت تیک آبی و قرار گرفتن موقعیت کسب و کار در نقشه و برخی امکانات دیگر. پس برای دسترسی به تمام بخش های کسبینو حساب خود را تکمیل کنید.

علاوه بر مزیت های فوق شما با تکمیل حساب فروشگاهی، دارای یک فروشگاه اینترنتی کاملا رایگان با پرداخت امن و با کمترین کارمزد خواهید شد که در این فروشگاه مشوق های معافیت مالیاتی خواهید داشت و در کنارش هم میتونی وام اقتصاد دیجیتال درخواست بدی، این همه مزیت و قابلیت عالی رو فقط و فقط می تونید در سوپر پلتفرم کسبینو داشته باشید.

اگر می‌خواهید به عنوان صاحب فروشگاه پس از ساخت فروشگاه، اطلاعات فروشگاه خود را شامل اطلاعات عمومی ، اطلاعات ارسال و اطلاعات بانکی خود تغییر دهید :

  • از نوار پایین پلتفرم بروی چهارخانه کلیک کنید.
  • بر روی مدیریت فروشگاه بزنید و اطلاعات مد نظرتان را تغییر دهید.
  • پس از ورود به صفحه‌ی ویرایش اطلاعات فروشگاه می‌توانید با مراجعه به هر بخش اطلاعات خود را تغییر دهید و همچنین اگر بخواهید فروشگاه خود را غیر فعال کنید ، وضعیت فروشگاه را با گزینه ی سمت چپ غیرفعال نمایید.
  • پس از کلیک بر روی اطلاعات عمومی فروشگاه می‌توانید نام فروشگاه (فارسی)، نام فروشگاه (انگلیسی) ، نام و نام خانوادگی مالک فروشگاه، استان و شهر فروشگاه، موقعیت ،آدرس و پلاک فروشگاه به همراه شماره تماس و کد ملی صاحب فروشگاه را مشاهده و یا تغییر دهید.اطلاعات ارسال فروشگاه اگر می خواهید استان های ارسالی ، روش های ارسالی و هزینه های ارسال  اولیه‌ی خود را که در هنگام ساخت فروشگاه ثبت کرده اید را تغییر دهید از این قسمت می‌توانید انجام دهید.برای حذف و یا تغییر هر استان بروی سطل کلیک کرده و تغییرات را انجام دهید و در انتها ثبت اطلاعات را بزنید.برای اضافه کردن استان و یا سیستم حمل و نقل جدید بر روی + افزودن کلیک کنید.اطلاعات بانکی: اگر می‌خواهید بانک و شماره کارت خود را تغییر دهید از این قسمت اقدام نمایید.
    • اگر هم می‌خواهید فروشگاه خود را غیر فعال کنید ، وضعیت فروشگاه را با گزینه ی سمت چپ غیرفعال نمایید.

برای غیرفعال کردن فروشگاه باید:

  • از نوار پایین پلتفرم بروی چهارخانه کلیک کنید.
  • بر روی مدیریت فروشگاه بزنید و اطلاعات مد نظرتان را تغییر دهید.
  • پس از ورود به صفحه‌ی ویرایش اطلاعات فروشگاه می توانید با کلیک بر روی گزینه وضعیت فروشگاه آن را فعال و غیر فعال کنید.

خیر امکان تغییر شماره تلفن همراهی که با آن اکانت ساخته اید وجود ندارد.

برای ثبت موقعیت مکانی، کافی است به صفحه شخصی خود (صفحه پروفایل) بروید و از منوی داشبورد و گزینه مشخصات صفحه کاری ، از قسمت موقعیت به دو طریق می‌توانید لوکیشن (موقعیت مکانی) خود را ثبت نمایید:
۱- اگر در محل کسب وکارتان هستید می‌توانید با کلیک بر روی گزینه  ” من را موقعیت یابی کن ” به صورت اتوماتیک موقعیت خود را ثبت نمایید.

۲- از طریق گزینه “انتخاب از روی نقشه” موقعیت مکانی‌ خود را به صورت دستی ثبت نمایید.

این قابلیت دو تا کمک بزرگ به کسب و کار شما خواهد کرد اول از همه افرادی که میخواهند به کسب و کار شما مراجعه کنند دیگر نیازی نیست در پلتفرم های مختلف لوکیشن خود را ارسال کنید به دلیل اینکه مشتریانی که در کسبینو از شما خرید کرده اند در صفحه شما و از قسمت اطلاعات می توانند موقعیت فروشگاه شما را داشته باشند و به فروشگاهتان مراجعه کنند. دوم اینکه تمامی افرادی که در نزدیکی شما باشند و بروی نقشه به جستجوی محصول یا کسب و کار خاصی بگردند شما را مشاهده و پیدا خواهند کرد که این قابلیت در فروش محلی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

تمامی افراد و کسب و کارها در کسبینو می‌توانند به سهولت آدرس سایر شبکه اجتماعی های خود را به پلتفرم اضافه نمایند. کسبینو امکان ثبت لینک تمامی شبکه های اجتماعی محبوب در کشور را برای شما قرار داده است تا با این روش منحصر بفرد شما بتوانید مشتریان خود را از سایز شبکه های اجتماعی کسب و کارتان مطلع نمایید.

برای ثبت لینک ها به صفحه پروفایلتان بروید و از منوی داشبورد بر روی ویرایش پروفایل کلیک کرده،  سپس گزینه اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید و لینک شبکه های اجتماعی خود را در این قسمت درج نمایید.

برای اشتراک گذاری فروشگاهت دو تا راه داری;  اول اینکه روی علامت اشتراک گذاری بالای صفحت بزنی و برنامه ای که میخوای لینکت رو به اشتراک بذاری رو انتخاب کنی و یا راه دوم اینکه از قسمت اطلاعات، در پایین صفحه بر روی اشتراک گذاری کلیک کنی و هرجایی که تمایل داری فروشگاهت رو به اشتراک بگذاری.

سعی کن تو تمام شبکه های اجتماعی که حضور داری لینک کسب و کارت رو معرفی کنی تا اینجوری فروشت رو بالا ببری.

اشتراک گذاری بیشتر = فروش بیشتر

برای این کار به صفحه پروفایلتان برید و از منوی داشبورد بر روی ویرایش پروفایل کلیک کرده سپس از گزینه مجوز های صنفی با انتخاب دسته بندی صنف و شماره مجوز ، مجوز خود را ثبت کنید.

اعلام هواداری و یا عضویت های سازمانی کلی مزیت داره به طور مثال یکی از هواداری هایی که کسبینو ارائه می کنه هواداری باشگاه استقلال هست.

حالا این هواداری چیه و به چه دردی میخوره؟ فرض کنید شما یک نانوای استقلالی هستید و وقتی که هواداری خود را از باشگاه استقلال اعلام می‌کنید افرادی که برای خرید به دنبال یک نانوای استقلال می‌گردند زمانی که نانوایی را جستجو می کنند و از فیلتر جستجوی پیشرفته هواداری استقلال رو انتخاب می‌کنند شما را در بین نانواهای استقلالی مشاهده می‌کنند.

همچنین با اعلام این هواداری می توانید از اطلاع رسانی ها و اخبارهای باشگاه از این طریق مطلع شوید.

برای اعلام هواداری و یا عضویت های سازمانی از منوی داشبورد بر روی ویرایش پروفایل کلیک کرده سپس از گزینه هواداری و عضویت های سازمانی ، اطلاعات را ثبت کنید.

یکی از مواردی که خیلی به ارتباط شما و مشتریانتون کمک می‌کنه اطلاع از ساعت فعالیت و پاسخ دهی شما است.

برخی از کسب و کارها آنلاین هستند و برخی واحد صنفی، با ساعت کار مراجعه کنندگان دقیقا می‌دونند که شما چه ساعتی محل کار هستی و به سوالات و مشکلاتشون پاسخگو هستید.

برای اینکه ساعت فعالیتت رو وارد کنی از منوی داشبورد بر روی ویرایش پروفایل کلیک کن و از گزینه ساعت فعالیت، ساعات کاری و پاسخگویی ات را ثبت کن.

شما با هر شماره موبایل تا ده اکانت می‌توانی داشته باشی، برای این کار لازمه وارد صفحه پروفایلت بشی و روی فلش بالای صفحه سمت چپ کلیک کنی و از نوار پایین صفحه بروی ساخت اکانت جدید بزنی و یک اکانت (حساب کاربری) جدید ایجاد کنی.

شما با این روش میتونی بروی یک شماره تلفن همراه تا ده اکانت بسازی و دیگه نیازی نیست که برای تغییر هر اکانت از حسابت خارج بشی و خیلی راحت بین اکانتهایی که داری میتونی منتقل بشی.

مزیتی هم که این روش داره اینکه اگر بخوای اکانت شخصی ات و کسب و کاریت رو جدا کنی خیلی راحت با این روش میتونی اینکار رو انجام بدی و دو تا اکانت جداگانه داشته باشی

دوم هم اینکه میتونی با این روش ده تا فروشگاه بروی یک شماره بسازی، مزیت این روش اینه انگار شما ده جای کشور فروشگاه داری و هر فروشگاه رو میتونی در یک نقطه از نقشه تعریف کنی اینجوری میدونی چه بازاری برات ایجاد میشه تصور کن تو ده تا پاساژ و ده تا نقطه خوب کشور مغازه داری!

برای اعلام هواداری و یا عضویت های سازمانی از منوی داشبورد بر روی ویرایش پروفایل کلیک کرده سپس از گزینه هواداری و عضویت های سازمانی ، اطلاعات را ثبت کنید.

یکی از قسمت های مهمی که هر فروشگاه باید بهش توجه کنه، اطلاعات ارسال فروشگاه است. به دلیل اینکه هزینه های ارسالی که کاربر پرداخت می‌کنه باید دقیق و بروز باشه تا نارضایتی خریداران رو رقم نزنه و خود فروشگاه هم از این بابت متضرر نشه.

ما اینجا بهت چند تا ترفند رو آموزش میدیم که بتونی به خوبی اینارو مدیریت کنی.

اولین ترفند: اگر فروشگاه داری برای هم شهریانت و افرادی که تمایل دارند کالا رو درب فروشگاه ازت تحویل بگیرند هزینه ارسال رو صفر کن و هزینه ای نگیر تا باعث نارضایتی خریداران نشه.

دوم: سعی کن از ارسال رایگان استفاده کنی ، لازمه یادآوری کنیم کسبینو کمترین کارمزد رو از دریافت میکنه و همچنین طبق مصوبه هیات وزیران تمامی کسب و کارهای فعال در کسبینو معاف از پرداخت مالیات هستند سعی کنید آپشن ارسال رایگان را فعال کنید تا مشتریان جدید و بیشتری از شما خرید کنند.

سوم: اگر محصولاتت رو با پست ارسال میکنی سعی کن جدیدترین تعرفه هارو از پست دریافت کنی و جدول هزینه های ارسالت رو بروز نگه داری.

چهارم: یکی از ترفندهایی که باید بدونی اینکه برای تعریف هزینه ارسال باید هزینه پایه یک کیلوگرم محصولت رو ثبت کنی و در صورتی که وزن محصولت بیشتر از یک کیلو بود به ازای هر کیلوگرم مبلغی که معین کردی به هزینه ی ارسال خریدار اضافه میشه.  این عمل به صورت خودکار و توسط سیستم محاسبه و به فاکتور خریدار اضافه می‎گردد.

نکته ای که لازم هست بدونید اینکه محاسبه وزنی و قیمتی بستگی داره که شما در پست محصول و قسمت وزن محصول (گرم) چه مقداری را وارد کرده اید.

اگر هم خواستید هزینه ای را حذف و یا تغییر دهید بروی سطل کلیک کرده و تغییرات را انجام دهید و در انتها ثبت اطلاعات را بزنید.

برای اضافه کردن استان و یا سیستم حمل و نقل جدید هم بر روی + افزودن کلیک کن  و مراحل رو انجام بده.

ثبت و بارگذاری محصولات در فروشگاه

اگر تو هم میخوای مثل مابقی کسب و کارها محصولات و کالاهای خودت رو توی کسبینو بارگذاری کنی کافیه به صفحه پروفایلت (صفحه کاریت) مراجعه کنی و بر روی گزینه افزودن پست کلیک کنی و از گزینه محصول ،  محصولات و کالاهای خودت را برای فروش و تبلیغ بارگذاری کنی.

تو کسبینو ما برای ثبت پستتون هیچ پولی نمی‌گیریم و هیچ محدودیتی ندارید و از اولین پستتون فروشگاهتون فعاله ! فقط یادتتون باشه این قابلیت برای کاربرانی قابل دسترس هست که صفحه خودشون رو فروشگاهی کرده باشند.

برای ثبت پست محصول:

  • ابتدا وارد صفحه شخصی‌تان (پروفایل) شوید.
  • بر روی افزودن پست کلیک کنید.
  • از قسمت افزودن پست بروی محصول کلیک کنید.
  • در قسمت عنوان محصول ، عنوان محصولی که می خواهید بارگذاری کنید را ثبت کنید مثلاً پیراهن مردانه چهارخانه
  • اگر وب سایت دارید می‌توانید آدرس آن را وارد کنید در غیر اینصورت نیازی نیست.
  • موقعیت فروشگاه و یا پست خود را ثبت کنید.
  • رنگ نوار زیر پست محصول: در زیر تمام پست های شما نواری با عنوان مشاهده فروشگاه برای کاربران نمایش داده می شود که می‌توانید رنگ آن نوار را انتخاب نمایید.
  • نوع محصول خود را انتخاب کنید. کالای اصل ، کالای غیر اصل، کالای دسته دوم (دقت کنید که حتما به درستی وارد کنید)
  • دسته بندی محصول خود را از لیست انتخاب کنید.
  • زیر دسته بندی محصول خود را انتخاب نمایید.
  • اگر محصول شما ایران کد و یا hscode دارد ثبت نمایید در غیراینصورت نیازی نیست.

12- تعداد در هر بسته بندی را وارد کنید: یعنی شاید محصول شما به نحوی باشد که در هربسته بندی چند تا کالا قرار دارد که لازم است تعداد محصولات در هر بسته را وارد نمایید .

  • حداکثر تعداد قابل سفارش: بستگی به خود فروشنده دارد اما نباید تعداد محصولات قابل سفارش از موجودی کالای شما بیشتر باشد.
  • زمان آماده سازی: این زمان مدتی است که طول می کشد تا شما محصول خود تهیه و آماده ارسال نمایید.
  • وزن محصول را باید با دقت و دقیق وارد نمایید چون در هزینه های ارسال تاثیر خواهد داشت.
  • ابعاد محصول: شما بایستی طول ، عرض و ارتفاع محصول خود را کاملاً دقیق ثبت نمایید . به این علت باید دقیق وارد شود که در استفاده از سرویس های حمل و نقل مانند پست و … در محاسبه هزینه های ارسال و امکان یا عدم امکان ارسال تفاوت وجود دارد.
  • شرح پست: توضیحات محصول شماست که شامل ویژگی و مزیت های لباس شما می باشد.

 

17-در مرحله بعدی شما باید ویژگی های محصول خود را وارد نمایید. برای این کار بروی افزودن ویژگی کلیک کنید.

18- کد محصول: کد محصول براساس تعدد و تنوع کالاهای شما است و دلخواه می باشد و شما می بایستی برای هریک از محصولات خود با هرنوع گارانتی، تنوع رنگ، اندازه یک کد محصول تعریف نمایید که تمایز هر محصول با دیگر محصول خود را بدانید.

16- اگر محصول شما دارای گارانتی می باشد گارانتی را وارد کنید. اگر چندین گارانتی دارید باید چندین ویژگی جداگانه برای هر گارانتی ثبت کنید.

17- رنگ محصول خود را انتخاب کنید. اگر چندین رنگبندی دارید باید چندین ویژگی با رنگ های مختلف ثبت کنید.

18- سایز محصول خود را ثبت کنید. اگر سایز های مختلف دارید باید به ازای سایز های مختلف چندین ویژگی ثبت کنید.

19- اگر محصول شما گران قیمت ، شکستنی و …. و نیاز به بیمه دارد هزینه بیمه ارسال را وارد نمایید.

20- موجودی محصول خود را وارد کنید. بایستی موجودی محصول شما عیناً برابر با موجودی واقعی باشد در صورتی که موجودی نداشته باشید و کاربر محصول شما را خریداری نماید مستلزم تامین آن کالا خواهید بود.

۲۱- ثبت اطلاعات رو بزنید و به مرحله بعدی بروید.

22-  در این مرحله عکس و ویدیوهای محصول خود را بارگذاری نمایید.

23- در انتها انتشار پست را بزنید.

  • توجه داشته باشید که تمامی پست های منتشر شده ی محصول در ابتدا با لیبل در حال بررسی در صفحه‌ی شما نمایش داده خواهند شد و پس از بازبینی و تایید پشتیبانی کسبینو منتشر می‌ شوند.

شاید بعد از بارگذاری پست محصول بنا به دلایلی بخواهید پست خودتان را ویرایش و یا حذف کنید.

برای ویرایش یا حذف پست به صفحه خانه یا پروفایل بروید:

پستتون رو انتخاب کنید و اگر از صفحه خانه وارد شدید بروی سه نقطه سمت چپ پست بزنید اما اگر از صفحه پروفایل می‌خواهید این کار رو انجام بدید بروی سه نقطه سمت راست صفحه باید بزنید.

  • ویرایش: بروی ویرایش پست بزنید، در نظر داشته باشید باتوجه به قانون تجارت و التزام کاربر به ارائه محصولات ثبت شده و عدم سو تفاهم بین فروشگاه و خریدار به علت تغییر در محصول ارائه شده و ثبت شده ، شما فقط می‌توانید ویژگی های محصول از جمله موجودی محصول را تغییر دهید و امکان تغییر جزییات پست وجود ندارد.
  • حذف: بر روی حذف پست کلیک کنید و پست خود را حذف نمایید.

۳- غیرفعال کردن پست: برای غیرفعال کردن پست بروی فیلتر آبی رنگ بزنید و پستتون رو از دسترس و نمایش به مشتریان در فروشگاه خارج کنید.

یکی از قابلیت های جذابی که کسبینو برای فروشندگان ایجاد کرده است امکان مدیریت کنترل موجودی است. یعنی فروشنده می‌تونه بدون نیاز و ارتباط با پشتیبانی محصولات خود رو کم و زیاد کنه.

در کالاهای عمومی ثبت اولیه محصول و مدیریت کنترل موجودی محصولات برعهده فروشنده است و به صورت آنی انجام میشه اما در خصوص کالاهای عرضه دولتی ثبت اولیه محصول برعهده تیم پشتیبانی است و پس از ثبت اولیه، مدیریت موجودی کالا را فروشنده برعهده می‌گیرد و می‌تواند موجودی کالاهای خود را کم و زیاد کنه .

همانطور که اعلام شد ثبت اولیه محصول برعهده تیم پشتیبانی است اما برای تغییر موجودی در دفعات بعدی ، صاحب فروشگاه می‌تواند این تغییرات را خود انجام دهد.

برای تغییر در موجودی به صفحه پروفایل برید و بروی محصولی که می‌خواهید موجودی آن را تغییر دهید ، کلیک کنید.

بعد روی سه نقطه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و ویرایش محصول رو انتخاب کنید.

در صفحه مدیریت محصول بروی ویرایش بزنید.

به انتهای صفحه تعریف ویژگی محصول برید و در نظر داشته باشید موجودی فعلی محصول ، موجودی است که کاربران می‌توانند خرید کنند و موجودی در حال خرید موجودی است که کاربران محصول رو به سبد خریدشون اضافه کردند و در حال خرید هستند.

در اینجا برای کم و یا زیاد کردن موجودی باید بروی افزایش موجودی و یا کاهش موجودی کلیک کنید و مقداری که می‌خواهید ثبت کنید رو در کادر وارد کرده و بر روی بلی کلیک می کنید و بعد ویرایش ویژگی را میزنید.

در آخر مرحله بروزرسانی را انتخاب می‌کنید تا تغییرات شما ثبت بشه.

 

 

 

 

مدیریت سفارشات و پنل فروشگاه

شاید برای خیلی از فروشگاه داران سوال باشه زمانی که خریداری از فروشگاهشون خرید میکنه چجوری مطلع میشن؟!

در کسبینو از دو طریق دریافت سفارش به فروشگاه داران اطلاع داده می‌شه:

  •  اول در صورت خرید کاربران و دریافت سفارش به صاحب فروشگاه پیامکی مبنی بر اطلاع خرید از فروشگاه ارسال می‌شه
  •  دوم اینکه فروشگاه دار می‌تواند با مراجعه به صفحه پروفایل و از قسمت داشبورد و گزینه مدیریت سفارشات از سفارشات خریداری شده مطلع بشه.

پس اینطوری فروشنده میتونه از قسمت مدیریت سفارش ها، تمامی سفارش های ثبت شده توسط خریداران را مشاهده و با تغییر ثبت وضعیت سفارش، خریدار را مرحله به مرحله در جریان وضعیت سفارش خود قرار بده.

برای مشاهده مدیریت سفارش ها:

  1. از نوار پایین پلتفرم بروی آدمک کلیک کنید و وارد صفحه شخصی‎تون (صفحه پروفایل) بشید.
  2. بروی داشبورد کلیک کنید.
  3. بروی مدیریت سفارش ها بزنید تا تمامی سفارش های فعال و غیر فعال فروشگاه خود را مشاهده کنید..

در بخش مدیریت سفارش ها در قسمت فعال (سفارش های فعال) می‌توانید سفارش های جدید و فعال خود را مشاهده کنید و وضعیت ارسال آنها را تغییر دهید و جزییات سفارش را مشاهده کنید.

از قسمت تاریخچه هم ، جزییات محصولات ارسال شده و گزارشی از سفارش های قبلی خود را می‌توانید مشاهده کنید.

 

صاحبان فروشگاه برای مدیریت سفارش های دریافت شده و تغییر وضعیت لحظه ای ارسال محصولات مشتریان ، پس از مراجعه به قسمت مدیریت سفارش در قدم فروشنده می بایستی بروی مشاهده ی سفارش کلیک کند تا سفارش دریافت شده را بررسی و سپس برای تغییر وضعیت سفارش ، بر روی گزینه ی ثبت وضعیت کلیک کند.

تغییر ثبت وضعیت سفارش دارای گزینه هایی براساس موجودی و امکان ارسال فروشگاه در دسترس است..

هر سفارشی که فروشنده دریافت می کنه باید چهار مرتبه وضعیت سفارش رو برای اون سفارش تغییر بده تا تحویل سفارش اعلام بشه.

برای تغییر وضعیت سفارش روی ثبت وضعیت بزنید و در ابتدا سفارش رو بپذیرید یا رد کنید. (در نظر داشته باشید لغو سلیقه ای سفارش و بدون علت مشمول جریمه می باشد.)

در مرحله دوم فروشنده میتونه سفارش رو لغو کنه یا اعلام کنه که ارسال کرده و یا باتاخیر ارسال می کنه.

در سومین ثبت وضعیت ارسال سفارش به خریدار اطلاع داده می شه و آخرین ثبت وضعیت هم در هنگام تحویل کالا اتفاق می افته که فروشگاه باید شناسه تحویلی که برای کاربر پیامک شده رو پس از دریافت در کادر محصول تحویل مشتری شد وارد کنه تا تحویل و دریافت سفارش توسط خریدار اعلام بشه.

 

 

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده است که تعداد زیادی سفارش در پنل فروشگاهی خود دریافت کرده اید و اینکه اگر بخواهید سفارشات کاربر را در بین این حجم از سفارشات جستجو نمایید زمانبر باشه

برای مشاهده دقیق سفارش کاربر پس از ورود به مدیریت سفارشات از قسمت فعال با کلیک بر روی کادر جستجو و وارد کردن نام کاربری خریدار میتوانید سفارش وی را مشاهده نمایید.

اگر فروشگاه به اشتباه سفارشی را لغو نماید امکان فعالسازی سفارش لغو شده وجود ندارد و فروشگاه باید با خریدار تماس گرفته و اعلام نماید که مجددا محصول خریداری شده را خرید نماید.

صاحبان فروشگاه می‌توانند با مراجعه به صفحه پروفایل و از قسمت مدیریت سفارش ها و بخش تاریخچه تمامی سفارشات خود را مشاهده نمایید.

در تاریخچه تمامی وضعیت های سفارش از جمله تایید تحویل سفارش توسط خریدار ، لغو توسط فروشگاه ، لغو توسط پشتیبانی و تحویل نهایی سفارش قابل مشاهده هستند.

مدیریت تسویه و پنل مالی فروشگاه

در پلتفرم کسبینو این امکان فراهم هست که مالک فروشگاه بتواند ریز جزییات تسویه حساب خود را مشاهده نماید. برای مشاهده پنل تسویه:

  1. به صفحه شخصی خود بروید.
  2. بروی داشبورد کلیک کنید.
  3. مدیریت تسویه را انتخاب کنید.

در مدیریت تسویه ها دو قسمت گزارش عملکرد و سوابق تسویه قابل نمایش است.

تسویه فروشگاه داران برای کالاهای عمومی ۷ روزه و برای کالاهای عرضه دولتی به صورت آنی انجام می شود.

در پلتفرم کسبینو این امکان فراهم هست تا فروشنده بتواند درخواست تسویه و زیر جزییات تسویه حساب خود را مشاهده کند.

همانطور که قبلا اعلام شد درخواست تسویه برای کالاهای عمومی ۷ روزه و برای کالاهای عرضه دولتی به صورت آنی انجام میشه.

برای ثبت درخواست تسویه باید به صفحه پروفایلتون برید و از داشبورد، مدیریت تسویه ها رو انتخاب کنید.

در مدیریت تسویه ها دو بخش گزارش عملکرد و سوابق تسویه قابل نمایش هست که اطلاعات مالی مختلف زیر را در اختیار فروشگاه قرار می دهد.

کل فروش قطعی: مبلغ سفارشاتی است که فروشگاه تحویل خریدار داده است و شناسه تحویل کالا را در مدیریت سفارشات ثبت کرده است.

در فروش محصولات عرضه شفاف کالا پس از ثبت شناسه تحویل سفارشات به صورت آنی به فروش قطعی تبدیل می شوند و در فروش محصولات فروشگاهی پس از ۷ روز و در صورت عدم مرجوعی کالا به فروش قطعی تغییر می کنند.

تسویه شده: مبلغی است که تا کنون کسبینو به فروشگاه بابت فروش قطعی پرداخت کرده است.

در حال بررسی: مبلغی است که فروش رفته و در حال بررسی و پرداخت است.

بدهی فروشگاه به کسبینو: شامل مبلغ بدهی فروشگاه به پلتفرم کسبینو است.

ثبت درخواست تسویه: در صورتی که فروشنده مبالغ فوق را تایید کند می‌تواند جهت تسویه بروی گزینه ثبت درخواست تسویه کلیک کند تا جهت پرداخت، مالی کسبینو اقدامات لازم را انجام دهد..

 

 

 

 

فروشگاه برای دریافت تسویه باید به صورت روزانه (در صورتی که فروش داشته است) جهت تسویه بروی گزینه ثبت درخواست تسویه کلیک نماید تا به صورت اتوماتیک و سیستمی اقدامات لازم انجام گردد.

در نظر داشته باشید اگر فروشگاه کالای عمومی عرضه می نماید پس از ۷ روز امکان ثبت درخواست تسویه را خواهد داشت. یعنی محصولی که امروز تحویل داده اید را ۷ روز آینده میتوانید درخواست تسویه آنرا ثبت کنید.

همانطور که می دانید تمامی گزارشات تسویه از قسمت داشبورد و مدیریت تسویه ها قابل مشاهده است.

یکی از بخش های مدیریت تسویه ها ، سوابق تسویه است.

در این بخش شما تاریخ درخواست تسویه ای که ثبت کرده اید رو به همراه مبلغ تسویه می‌تونید مشاهده کنید.

همچنین پس از بررسی و انجام تسویه فروشگاه از سوی کسبینو، در آن قسمت تاریخ تسویه و شناسه تسویه در اختیارتان قرار می گیرد.

بارگذاری پست

برای بارگذاری پست به صفحه پروفایل (صفحه شخصی‌تان) بروید بر روی افزودن پست کلیک کنید و از گزینه پست ، می‌توانید پست های خود را بارگذاری نمایید.

میدونی پست برای چه فعالیتی مناسبه؟

  1. اگر رویدادی رو میخوای معرفی کنی
  2. اخبار و اطلاع رسانی های کسب و کارت
  3. کسب و کارهای خدماتی
  4. روزمره گی هاتو میخوای بزاری

 

یکی از مزیت های رقابتی کسبینو  اینکه شما هیچ محدودیتی در بارگذاری پست در کسبینو ندارید و همچنین به صورت رایگان این خدمات به شما عرضه می شود.

رایگان و بدون محدودیت هرچندتا پستی که دوست داشتی تو روز بارگذاری کن.

پست تخفیف واسه خودش یه دنیایی داره !

شده تا حالا فردی رو ببینی که از تخفیف خوشش نیاد؟ یا دلش نخواهد از فروشنده ای تخفیف بگیره؟

یکی از روش هایی که به فروش شما خیلی کمک میکنه ارائه تخفیف به مشتری هست. وقتی به مشتریت تخفیف میدی ناخود آگاه در اون مشتری حس وفاداری رو بالا میبری طوری که دفعه بعدی اگر خواست خرید کنه حتما به صفحه شما هم مراجعه میکنه و حتی و به دوستان و اطرافیانش شما رو پیشنهاد می کنه.

کسبینو در تمام مزیت های مختلفی که داره امکان عرضه تیکتی تخفیف رو هم فراهم کرده دیگه نیاز نیست برای اینکه تخفیفاتت رو ثبت کنی بری کلی کارمزد بردی و قراردادهای سفت و سخت ببندی.

تو کسبینو به راحتی بدون کارمزد و قرارداد خاصی می تونی مشتریانت رو از تخفیفات آگاه کنی و فروشت رو بالا ببری.

برای اینکه پست تخفیف منتشر کنی به صفحه پروفایلت برو و از قسمت افزودن پست، ثبت تخفیف رو انتخاب کن.

زمانی که وارد فرم پست جدید تخفیف میشی چند تا از اطلاعات مربوط به محصول و تخفیفت رو باید وارد کنی.

اول از همه عنوان تخفیف هست. دقیقا باید عنوانی رو انتخاب کنی که میخوای برای اون تخفیف بزاری. مثلا ۵۰ درصد تخفیف خرید شلوار لی مردانه یا صد هزار تومان تخفیف بوفه صبحانه رستوران البرز

بعد از عنوان تخفیف باید یا توجه به میزان تخفیفی که در نظر گرفتی، مقداری معینی امتیاز پرسیس ثبت کنی. این امتیاز زمان خرید از خریدار به کیف پول فروشنده به صورت اتوماتیک واریز میشه.

  • نکته: در حالت معمول زمانی که یک کاربر به فروشگاه مراجعه کنه و درخواست تخفیفی رو داشته باشه پس از ارائه تخفیف به خریدار عایده ای نصیب فروشنده نمیشه ولی در کسبینو به این صورت نیست. یعنی کاربر بابت دریافت تخفیف شما بایستی حتما مقدار پرسیس مشخصی رو به شما عرضه کنه و شما می‌تونید با این پرسیس دریافتی از تبلیغات کسبینو رایگان بهره مند بشید، همین طور این امکان فراهم هست که از تخفیفات دیگر فروشگاه ها استفاده کنید.
  • مثلا شما برای تخفیف صد هزار تومانی میتونی از کاربر درخواست ۱۰۰ پرسیس کنید. به طور پیش فرض هر هزار تومان رو یک پرسیس در نظر بگیرید و یا هر مقداری که بنظرتان برای خریدار جذاب است.

در قسمت تعداد تخفیف به تعدادی که می خواهی محصول و یا کالای خودت رو عرضه کنی و تخفیف بدی به همان مقدار، تعداد رو ثبت کن. مثلا صد تا محصول با تخفیف میخواهی بفروشی باید تعداد تخفیف رو ۱۰۰ وارد کنی.

از قسمت موقعیت هم ، موقعیت تخفیف و یا کسب و کارت رو ثبت کن.

در قسمت بعدی باید تاریخ اعتبار تخفیف در کلاب کسبینو رو مشخص کنی. مثلا اگر میخوای تخفیفت تا پایان پاییز در کلاب کسبینو قابل مشاهده باشه در این قسمت تاریخ 31 آذر رو ثبت کن اینطوری پستت تا آخر پاییز تو کلاب نمایش داده میشه و پس از پایان این تاریخ تخفیفت از کلاب حذف میشه.

تاریخ شروع استفاده از تخفیف هم زمانی میشه که فروشنده می خواهد تخفیفات خود را آغاز کنه ، تاریخ پایان هم آخرین مهلت استفاده خریداران از تخفیفات است.

برای الگوی کد تخفیفت هم این امکان رو داری از دوازده کاراکتر کد ، متناسب با تخفیفت ۵ کاراکتر اول رو خودت انتخاب کنی.

در مرحله‌ی بعدی عکس و یا ویدیو های خودت رو انتخاب و انتشار پست را کلیک کن.

بعد از اینکه پست شما ثبت شد برای تیم پشتیبانی کسبینو ارسال می گردد تا پس از بازبینی و تایید در کلاب منتشر گردد.

برای اینکه بتونی بلیط های خریداری شده توسط کاربران رو مشاهده کنی و از صحت بلیط های خریداری شده اطمینان حاصل پیدا کنی باید به صفحه پروفایلت بری و از قسمت داشبورد ، گزینه مدیریت تخفیف رو انتخاب کنی.