قوانین و مقررات

  • 6 مارس 2022

قوانین و شرایط استفاده از شبکه اجتماعی کسبینو

مقدمه
کاربر محترم
افتخار ماست که شما شبکه اجتماعی حرفه ای کسب و کار(کسبینو) را انتخاب نموده‌اید. «کسبینو» باور دارد که حقوق شهروندی کاربران در چارچوب قانون اساسی باید رعایت گردد و لذا متعهد به رعایت ارزش‌های حقوقی ذیل است:

  • کاربران دارای آزادی عقیده و اندیشه و بیان هستند.
  • حریم خصوصی کاربران باید همواره رعایت شود و اشخاص نسبت به حریم شخصی خویش حمایت شوند و تجسس در گفتگوهای اشخاص علی الاصول ممنوع است.
  • تفتیش عقاید به هر دلیل و قصدی نسبت به کاربران ممنوع است و نباید بر اساس عقاید و باورها تبعیضی نسبت به ایشان اعمال شود.
  • کاربران فارغ از جنسیت، زبان، قومیت، دین و وضعیت اقتصادی و اجتماعی و جهت‌گیری سیاسی و سایر موارد تحت شمول حقوق شهروندی، دارای برابری هستند.
  • کاربران در تشخیص خیر و صلاح خویش و انتخاب مخاطبان،دوستان،گروه‌ها و محیط‌های خود آزاد هستند.
  • شهروندان طبق قانون اساسی از آزادی در تشکیل گروه‌ها و تشکل‌ها با رعایت موازین قانونی و نیز عضویت در آنها یا خروج از آنها برخوردار هستند.
  • شهروندان نسبت به برخورداری و دسترسی به ارائه ی خدمات عمومی (از جمله در حوزه ی خدمات بانکی) که از مصادیق حقوق رفاهی است، دارای حق برابر و یکسان هستند.
  • شهروندان حق دارند کسب و کارهای مشروع و قانونی خود را به هر طریق حسب صلاحدید خود از جمله در فضایمجازی دنبال نمایند. بدیهی است اخذ مجوزهای قانونی و صنفی مربوط به هر حوزه بر عهده فرد مزبور است.
  • شهروندان حق گسترش فعالیت‌های صنفی و فرهنگی خود و نیز کارآفرینی از طریق فضای مجازی دارند. به ویژه اینکه قانونا کسب و کارهای کوچک، صنایع دستی و تولیدات داخلی مشمول حمایت‌های مقرر در قوانین موضوعه هستند.
  • حفظ امنیت شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از جمله امنیت اقتصادی در مواردی که تراکنشی از طریق شبکه اجتماعی‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود و امنیت اخلاقی در مواردی که اطلاعاتی از طریق شبکه اجتماعی‌ها مبادله می‌شود.

«کسبینو» باور دارد ارزش‌های حقوقی و حقوق شهروندی باید در یک بستر قانونی تضمین و حمایت شود و توسعه یابد و موارد محدودسازی حقوق و مرزهای حق نیز باید توسط قانون شفاف شود، در این چارچوب؛

  • حفظ نظم عمومی،رعایت اخلاق حسنه،حمایت از منافع عمومی همواره از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • حفظ تمامیت ارضی و احترام و شناسایی آزادی،استقلال و نظام جمهوی و ارزش‌های اسلامی کشور اولویت دارد.
  • حاکمیت قانون توازن میان حقوق شخصی و منافع و مصالح عمومی را تضمین خواهد نمود.
  • رعایت شأن و کرامت انسانی و ارزش‌های اخلاقی هدف اصلی تضمینات حقوقی است.

«کسبینو» یک پلتفرم و رسانه مستقل و خصوصی بوده و متعهد است حداکثر توان و تلاش خود را با توجه به عرف و استاندارد موجود در حوزه شبکه اجتماعی‌ها و انتظارات کاربران در موارد ذیل به کار ببند؛

  • همواره زیرساخت‌های لازم و به روز را برای تضمین حقوق کاربران و به ویژه حفظ حریم خصوصی و اطلاعات ایشان فراهم نماید.
  • برخورداری از زیرساختهای حفظ حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات کاربران را فراهم نموده و جز در موارد قانونی و صرفا حسب دستور قضائی، امکان دسترسی به اطلاعات کاربران نباشد.
  • حسب بازخوردهای کاربران، همواره اپلیکیشن را در مقابل باج افزارها و بدافزارها به روز نماید و ایرادات را مرتفع سازد.
  • نسبت به شناسایی، تضمین و حداکثر حمایت از حقوق قانونی پایبند باشد.

تعاریف

کسبینو : شبکه ی حرفه ای اجتماعی با هدف حمایت از کسب و کار و کالای ایرانی است که خدمات مکان محور توزیع شده در بستر موبایل و وب را مبتنی بر زیرساخت های فناوری بومی ارائه می نماید. براساس خدمات کسبینو، کسب و کارها امکان معرفی و تبلیغ خدمات، کالاها و محصولات و تمامی رخدادهای تجاری خود را به شهروندان خواهند داشت و از طرف دیگر نیز امکان یافتن مناسب ترین خدمات و بهره مندی از آن¬ها برای شهروندان و همکاری ایشان در جهت بهبود و رونق فضای کسب و کار کشور بر بستر اطلاعات مکانی و نقشه فراهم خواهد شد.

کسبینو یک شبکه اجتماعی مکان محور تخصصی ویژه کلیه کسب و کارهای حقیقی، حقوقی، مشاغل خانگی، اصناف و کسب و کارهای محلی است که قصد دارند با استفاده از روش های نوین راهی نو در توسعه کسب و کار خود را تجربه کنند.

کاربر(مشتری): هر شخص که در شبکه اجتماعی کسبینو دارای عضویت باشد و از خدمات آن استفاده نماید.
کاربر(صاحب کسب و کار): هر شخص که در شبکه اجتماعی کسبینو دارای عضویت بوده و حساب خود را از مشتری به کسب و کار را ثبت کرده و از خدمات کامل کسبینو می تواند استفاده نماید.
حساب کاربری: پس از ثبت نام و عضویت هر کاربر، برای ایشان یک حساب کاربری در قالب مشتری ایجاد می‌شود و هر کاربر می‌تواند پس از تبدیل آن به حساب کسب و کار از کلیه خدمات کسبینو در حساب ایجاد شده، استفاده نماید.
کد کسبن: نوعی امتیاز مجازی در شبکه کسبینو می باشد که برای استفاده از امکانات برنامه به کاربران از طریق مشاهده تبلیغات، دعوت از دوستان، اشتراک گذاری کسب و کارها، شرکت در مسابقات و رویدادها و… اختصاص می یابد.
نحوه ثبت نام در کسبینو: هر کسب و کار با دریافت برنامه از سایت www.kasbinoapp.com و یا اپ استور ها نظیر گوگل پلی و نصب آن می تواند وارد فضای برنامه شده و با ثبت مشخصات اولیه خود عضو شبکه کسب و کاری کسبینو شود. برای تغییر حساب کاربری باید در قسمت داشبورد بر روی گزینه “تغییر حساب کاربری” کلیک کرد و در ادامه با ثبت مشخصات دقیق کسب و کار خود اقدام به تغییر حساب کاربری نمود. با فعال شدن حساب کاربری کسب و کاری به جای کاربری مشتری امکان ثبت کالا، محصولات و یا خدمات شما مقدور خواهد بود. از این پس با فشردن دکمه (+) می توانید محصولات خود را اضافه کنید. در این بخش اطلاعات کلی کالا یا خدمات به همراه اطلاعات جغرافیایی محل، قیمت و سایر ویژگی های محصول وارد شده و با بارگذاری تصاویر یا فیلم های مرتبط می توانید پست تبلیغاتی خود را ایجاد کنید. تمامی این مراحل بدون پرداخت هزینه و رایگان است.

چرا کسبینو

«کسبینو» علاوه بر اینکه شبکه اجتماعی حرفه ای در حوزه کسب و کار می باشد مزیت های ذیل را نیز دارا می باشد:

ب) امکان جستجوی کسب و کارها بر روی نقشه براساس اطلاعات توصیفی، موقعیت، نوع خدمات و…
الف) ثبت و تعریف کسب و کارهای حقوقی، حقیقی، اصناف، استارتاپ ها و… به صورت رایگان
ج) ثبت موقعیت و اطلاعات توصیفی و رویدادهای تجاری مربوط به کسب و کارها به صورت مکانی و غیرمکانی
د) امکان تبلیغ خدمات کسب و کارها براساس فاصله تا کاربر یا کاربران حاضر در یک محدوده شعاعی مشخص از آنها (تبلیغات مکان محور)
ه) امکان ثبت اطلاعات توصیفی، نظر، تصویر و رتبه کیفی از کاربران ویژه هر کسب و کار
و) طراحی و پیاده سازی بر زیرساخت های گیتا و عدم بهره گیری از زیرساخت های غیربومی نظیر گوگل و …
ز) کیف پول درون برنامه که محل مشخصی برای ذخیره کسبن و دسترسی به اطلاعات کامل درباره تعداد کسبنهای دریافتی و پرداختی می باشد.
ح) باشگاه مشتریان محیطی از برنامه ای است که از طریق آن برای ایجاد وفاداری در مشتریان، مزایایی به گروهی از مشتریان هر کسب و کار اختصاص داده می شود. باشگاه مشتریان در اثر کنار هم گردآوردن مشتریان یک مجموعه و ثبت اطلاعات آن‌ها بوجود می‌آید. اطلاعات آن‌ها در یک بانک اطلاعاتی ثبت شده و می‌توان از این طریق برنامه ریزی های مدونی برای آن ها انجام داد. به عبارت دیگر باشگاه مشتریان، بستری برای رفع نیازهای مشتریان، توجه ویژه به آن ها و مدیریت صحیح ارتباط با آن ها است.
ط) بازی وار سازی: یکی از ویژگی های جالب کسبینو امکان انجام بازی است که ضمن ایجاد انگیزه میان کاربران بستر خوبی برای معرفی کسب و کارهای فعال نیز فراهم می آورد. کاربران با شرکت در هر یک از چالش ها یا بازی های کسبینو امتیازاتی را در قالب کسبُن دریافت می کنند.

شرایط عمومی

۱-۴ شرایط عضویت و حساب کاربری
1.هرکاربر می‌تواند با یک سیم کارت معتبر از هر یک از اپراتورهای تلفن همراه اعم از داخلی یا بین المللی، اقدام به عضویت و ایجاد حساب کاربری در کسبینو نماید.
2.عضویت در کسبینو کاملا رایگان است.
3.هر فرد می تواند هنگام عضویت نام کاربری تعریف نماید.
4.هر فرد می‌تواند با یک سیم کارت دارای یک حساب کاربری باشد. مسئولیت ثبت نام با شماره تلفن های جعلی و بدون هویت بر عهده کاربر می باشد.
5.هر کاربر می‌تواند در صورت تمایل در هر زمان حساب کاربری خود را حذف نماید. با حذف حساب کاربری کلیه اطلاعات شما در «کسبینو» حذف خواهد شد.
2-4 حریم خصوصی و محرمانگی کاربر بارگزاری محتوای،پیام و تعاملات و تراکنش ها و امور شما، متعلق به شماست و احترام به حریم خصوصی کاربر در فرهنگ سازمانی ما نهادینه شده است. شبکه اجتماعی کسبینو با رعایت قوانین موضوعه و حقوق شهروندی و بشر، به حریم خصوصی کاربران خود احترام گذاشته و زیرساختهای فنی به روز جهت حفظ آن را فراهم می‌نماید. شبکه اجتماعی کسبینو هیچ دخالت و تصرفی جهت دسترسی، انتقال، تغییر یا حذف محتوا یا محدودسازی دسترسی کاربر به اطلاعات خصوصی را ندارد و هیچگونه پالایشی در اطلاعات تبادل شده خصوصی انجام نمی دهد. بدیهی است نسبت به اطلاعات، مطالب و تصاویری که قابلیت مشاهده برای عموم دارد کاربر با مسئولیت خود متعهد به رعایت مقررات و ضوابط قانونی و اخلاقی است. در مواردی که دستور از مقامات صالح قضایی ارسال گردد، کسبینو به لحاظ قانونی متعهد به اطاعت از دستور مقام قضایی است.
در چه مواردی اطلاعات شما در کسبینو ذخیره می‌شود:
• شماره تلفن همراه
• نام کاربری
• سایر موارد مطابق با تنظیمات به درخواست و تایید کاربر
باید تذکر داده شود که برخی اطلاعات ضروری به منظور ارائه خدماتی بهتر و متناسب‌تر با اخذ اجازه کاربر و مشخص نمودن تنظیمات توسط کاربر توسط شبکه اجتماعی کسبینو جمع‌آوری می‌شوند. بدیهی است کاربران می‌توانند اجازه ی دسترسی کسبینو را مطابق با تنظیمات تعریف شده حسب صلاحدید و اراده خود مشخص نمایند و در این خصوص ادعایی نخواهند داشت. کاربران می‌توانند اجازه ی دسترسی اپلیکیشن کسبینو به مخاطبان خود و تصاویر، فایل‌ها، پیام‌ها، فیلم‌ها و صوت‌های موجود در تلفن همراه یا رایانه شخصی خویش را محدود نمایند که البته منجر به پذیرش محدودیت‌هایی نسبت به امکانات ارتباطی در چارچوب شبکه اجتماعی می‌گردد شبکه اجتماعی کسبینو با حمایت از حریم خصوصی کاربران خود، اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی را نداده و این امر را از اولویت‌های خود قرار می‌دهد. استفاده از امکانات «کسبینو» و تایید گزینه تنظیمات و مشخص کردن آن به منزله ی پذیرش و تائید و
موافقت با این دسترسی‌ها از سوی کاربران است.

مقررات

آنچه کاربر باید بداند:

1.کاربر محترم پس از عضویت با تائید شرایط و ضوابط، موافقت خود را با اصول و مقررات «کسبینو» و حوزه‌های فعالیت و طرز عملکرد آن اعلام می‌نماید. استفاده از «کسبینو» فی نفسه به معنای مطالعه این شرایط و موافقت با آنها است. توجه فرمائید مفاد ذیل به منزله ی موافقتنامه ی لازم الاجرا فیمابین طرفین بوده و به ویژه حقوق و تعهدات قراردادی هر یک از کاربران و اپلیکیشن «کسبینو» را مشخص می‌نماید عنایت بفرمایید شرایط و ضوابط کسبینو ممکن است به دفعات به روز شده، تغییر، حذف یا اصلاح گردد و تایید کاربر به منزله پذیرش موارد فوق است.

2.لطفا اطلاع داشته باشید که اپلیکیشن «کسبینو» یک سامانه کاربرمحور است. لذا اساسا و ابتدائا مسئولیت محتوای تولید شده با کاربر است. کاربران حق دارند در این اپلیکیشن ارتباطات خصوصی داشته یا اینکه از طریق ایجاد صفحه کسب و کار به مسئولیت خود و با رعایت موارد قانونی فعالیت نمایند. ممکن است در مواردی مقامات قضائی در خصوص این محتوای تولید شده توسط کاربر دستوراتی را صادر نمایند که ناگزیر برای کاربر و شبکه اجتماعی کسبینو، لازم الاتباع است.

3.ممکن است پیام‌های شما در گفتگوهای اختصاصی با یک شخص یا اشخاص دیگر( گفتگوی دونفره یا گفتگوی گروهی) باشد که در این صورت قانونا به عنوان ارتباط غیر عمومی شناخته می‌شود و بیشترین حمایت قانونی در خصوص حمایت از حریم خصوصی شما را در پی دارد. این اطلاعات بدون رضایت شخصی یا الزامات قانونی تحت هیچ شرایطی ذخیره، پردازش، افشاء یا منتشر نشده یا در دسترس دیگران قرار نمی گیرد. حفظ و نگهداری و پردازش این اطلاعات تا حدودی که جهت ارائه خدمات در عرف فنی و حقوقی مربوط به شبکه اجتماعی‌ها ضرورت دارد یا اینکه توسط قانون الزام شده است، توسط کسبینو انجام می‌شود و هر یک از کاربران با پذیرش شرایط استفاده به شرح این موافقتنامه نسبت به آن رضایت می‌دهند و متعاقبا نمی توانند اعتراضی داشته باشند.

4. ممکن است از طریق ایجاد کانال‌ها توسط شما، محتوایی درون سامانه تولید شود که به عنوان ارتباطات عمومی شناخته می‌شود و طبیعتا مسئولیت آن بر عهده گرداننده کانال است و موارد قانونی باید در تولید محتوا مدنظر باشد. در این خصوص ازجمله توجه داشته باشید؛ هرگونه توهین و افترا یا اعلام خلاف واقع و نشر اکاذیب نسبت به اشخاص در محیط‌های مجازی نیز مانند محیط‌های واقعی می‌تواند مصادیق جرم انگاری توسط قانونگذار باشد و با پیگیری شخصی فرد مورد خطاب مواجه شود. مسئولیت این موارد بر عهده تولید کننده محتوا است.

مسئولیت هرگونه خرید و فروش غیرقانونی، تجارت اقلام و کالاهای ممنوعه، اعمال خلاف قانون (مثلا خرید و فروش مواد مخدر یا الکلی یا قاچاق یا اجناس ممنوعه یا موارد فحشاء وسوء استفاده جنسی، قاچاق انسان، کودک آزاری و هرزنگاری و…) بر عهده کاربران مربوطه است. توجه داشته باشید هر عملی که در دنیای واقعی مصداق تحقق جرم است و ممنوع شده در فضای شبکه اجتماعی نیز همان حکم را دارد. به عبارت دیگر فضای اپلیکیشنهای رسمی بخشی از قلمرو حاکمیت قوانین جمهوری اسلامی ایران است و کلیه قوانین رایج کشور در محیط مجازی نیز لازم الاتباع است و مسئولیت حقوقی یا کیفری ناشی از نقض این قوانین با کاربر متخلف است. اعمال تروریستی، اقدامات علیه امنیتی ملی، اقدامات علیه تمامیت ارضی و استقلال کشور و نیز جاسوسی و سایر موارد که مطابق با مقررات موضوعه داخلی یا بین المللی جرم تلقی شده است و مسئولیت سوء استفاده از این اپلیکیشن در ارتباط با امور مجرمانه به هر شکل با کاربر است. کاربران محترم در خصوص این موارد باید نهایت دقت و جدیت را داشته باشند و البته می‌توانند هر یک از موارد نقض را به مقامات صالح یا ضابطین قضایی اطلاع رسانی نمایند. موازین مربوط به حقوق مولف، حقوق ناشی از مالکیت ادبی یا هنری، حقوق ناشی از اختراع و سایر موضوعات مرتبط با حقوق نیز همواره در محیط‌های مجازی لازم الاتباع بوده و مسئولیت انتشار هر نوع پیام با کاربر مربوطه است. علی الاصول مباشرت به هر جرمی توسط کاربر مسئولیت وی را در برابر قانون و دادگاه صالحه به همراه دارد و قطعا کاربران نمی توانند انتظار داشته باشند که شبکه اجتماعی«کسبینو» حفاظتی از ایشان در قبال فعالیت‌های غیرقانونی به عمل بیاورد و یا اینکه معاونت یا مشارکتی در تحقق جرم داشته باشد.

5.کاربران در تنظیمات می‌توانند اجازه ی نگهداری و حفظ اطلاعات را مطابق با تنظیمات اپلیکیشن جهت تسهیل ارائه خدمات به شبکه اجتماعی«کسبینو» اعطا نمایند و صرف تایید کاربر در گزینه تنظیمات این اپلیکیشن به منزله ی اعطای این اجازه است. کاربر با مطالعه ی این شرایط موافقت می‌دارد کلیه ضوابط قانونی را رعایت نموده و مسئولیت محتوای تولید شده یا به اشتراک گذاشته شده توسط خود را بر عهده می‌گیرد. موارد فوق از باب ذکر اهم موارد بوده و منافاتی با لازم الرعایه بودن سایر مقررات قانونی ندارد.

6.كاربران در هر زمانی می‌توانند تمامی اطلاعات شخصی ثبت شده خود را تصحیح و یا حتی حساب كاربری خود را حذف كنند و یا شبکه اجتماعی را ترک نمایند.

7.در صورتی که متقاضی حقیقی یا حقوقی ثابت کند که مالکیت شناسه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی دیگر در اختیار دارد در حالی که این شناسه در کسبینو در اختیار فرد یا کانال دیگری است، با عنایت به تقدم و تاخر ایجاد، تعداد اعضاء، رسمی بودن صفحه مورد نظر، تعلق به نهاد یا موسسه معتبر و شناخته شدن آن نزد عموم، کسبینو می‌تواند شناسه مورد نظر را به مالک آن اختصاص دهد.

8.شبکه اجتماعی کسبینو هم چنین این حق را برای کاربران محفوظ می‌دارد که از پشتیبانی کامل برخوردار باشند و در صورت ارسال سوالات یا ملاحظات به آدرس پشتیبان، «کسبینو» تلاش می‌نماید ظرف مدت معقول به درخواست‌ها پاسخ دهد.

9.کاربران عنایت داشته باشند که عضویت در کانال‌های عمومی، کسب و کار، خرید و هرگونه تصمیم دیگر با مسئولیت شخص کاربر بوده و کسبینو هیچگونه مسئولیتی نسبت به اقدامات اشخاص ندارد. خواهشمند است قبل از انجام هرگونه معامله یا تصمیم گیری و اقتصادی، از مشاوران متخصص در آن حوزه استفاده نمایید و دقت لازم را در تصمیمات خود مبذول فرمایید.

10.لازم است کاربران محترم توجه نمایند که مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌شود مطلقاً به‌عهده‌ی شخص کاربر است و هر کاربر با ثبت‌نام در اپلیکیشن کسبینو و ایجاد حساب کاربری به نام خود مسئولیت پیام‌های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعا (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌پیام‌های ارسالی و پست های بارگزاری شده) را از خویش سلب و اسقاط می‌نماید و لذا ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات کد تایید پیامکی و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع سوء استفاده‌ی اشخاص ثالث از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث به حساب کاربری خود کاربر در اسرع وقت نسبت به ابطال دسترسی‌های دیگر اقدام نماید و در صورت لزوم پشتیبان اپلیکیشن را مطلع کند تا حساب کاربری مذکور را مسدود نماید و مسئولیت‌های قانونی و ریسک‌های حقوقی برای وی ایجاد نشود.

11.اپلیکیشن کسبینو به لحاظ ارائه برخی خدمات بانکی موظف و متعهد به رعایت پروتکل‌های امنیتی و ضوابط و استانداردهای حفاظتی بانک مرکزی است و اساسا اعتبار و سخت گیری نظام‌های بانکی در خصوص اطلاعات و فعالیت‌های مرتبط با مشتریان بانکی را دارد و خود را متعهد می‌داند به هیچ وجه اقدامی را بر خلاف ضوابط متداول و مقبول این حوزه انجام ندهد.

12.انجام حداقل سن قانونی برای انجام تبادلات مالی و بانکی برای کاربران 18 سال تمام شمسی است. در صورت عدم رعایت این بند کلیه تبعات و مسئولیت‌های قانونی بر عهده فرد خاطی و اولیای قانونی ایشان است.

13.کاربر محترم عنایت بفرمایید مسئولیت کلیه تراکنش‌های مالی و بانکی بر عهده شما است. لذا خواهشمند است ضمن حفظ محرمانه و ایمن اطلاعات مربوط به کارت بانکی، شماره رمز اینترنتی و CVV2، در انجام امور و بانکی کمال دقت را به عمل آورید.

14.کلیه تبعات و مسئولیت های قانونی تراکنش ها و امور مالی انجام شده بر عهده دارنده حساب است.

15.در صورت بروز هرگونه سوء استفاده از اطلاعات بانکی کاربر به دلیل عدم احتیاط در نگهداری نام رمز و اطلاعات محرمانه مربوط به حساب بانکی یا کاربری کسبینو، عدم دقت در تایید تراکنش‌ها، عدم دقت در تایید حساب مقصد و نام دارنده حسابی که وجه به آن واریز می‌شود و سایر موارد ، کلیه تبعات قانونی بر عهده کاربر است و کسبینو هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد. در صورت ورود شماره کارت مقصد نادرست، یا اسکن اشتباه کارت بانکی از آنجا که کلیه عملیات بانکی دو مرحله ای بوده و درمرحله آخر نام دارنده حساب مقصد به کاربر نمایش داده شده و تایید ایشان اخذ می‌شود، کلیه مسئولیت‌های قانونی بر عهده کاربر بوده و کسبینو هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارد.

16.در صورت بروز هرگونه سوء استفاده از حساب یا کارت بانکی کاربر اعم از سرقت، برداشت وجه، انتقال یا واریز وجه اشتباه، هرنوع پیگیری و اقدام قانونی صرفا باید با مراجعه به مقام صالح قضایی و از طریق ضابطین اجرایی قانونی انجام شود.

17.کاربر می‌تواند جهت اطلاعات بیشتر نسبت به موضوعات جزیی به قسمت سوالات متداول ( FAQ) مراجعه یا با سامانه پشتیبانی کسبینو به شماره 88260467-021 و88261473-021 و ایمیل info@kasbinoapp.com تماس حاصل نماید.

18.ارائه هر گونه تبلیغ در ویترین و پست ها صرفا به منزله اطلاع رسانی به کاربر بوده و کسبینو نقشی در تایید آن ندارد. خواهشمند است قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم دقت لازم را مبذول فرمایید.

19.کاربر مجاز به استفاده از بدافزار، ویروس یا هر آنچه موجب وارد شدن آسیب به زیرساخت‌های نرم افزاری کسبینو شود، نیست. در صورت ورود هر گونه خسارت ناشی از اینگونه اقدامات، پیگرد قانونی از سوی کسبینو به عمل می آید.

6.حقوق و تعهدات کسبینو
1.کسبینو می‌تواند حقوق و تعهدات خود را به شرکت‌های مادر، تابعه، وابسته یا زیرمجموعه منتقل نماید یا با هر شرکت دیگری ادغام شده یا مناسبات دیگری داشته باشد.

2.کسبینو می‌تواند در هر زمان شرایط و مقررات خود را تغییر داده، حذف، بازنویسی یا اصلاح نماید. کلیه کاربران با تایید این شرط به هنگام عضویت متعهد به رعایت آن هستند. موافقتنامه حاضر از هر نظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این نسخه مرتبا با توجه به بازخورد کاربران و تجربه‌های ناشی از فعالیت به روز شده و به کاربران اطلاع رسانی می‌شود. عدم یادآوری موضوعات قانون در این متن به معنای عدم الزام به رعایت آنها نیست.

3.کلیه حقوق مربوط به محتوای تولید شده از سوی تیم کسبینو اعم از مطالب و تصاویر تولید شده در کسبینو که توسط تیم فنی و گرافیک کسبینو ایجاد و منتشر شده است، متعلق به کسبینو و تحت مالکیت فکری کسبینو است.

4.نام تجاری و علامت کسبینو و لوگو آن مطابق با مقررات قانونی ثبت شده و کلیه حقوق مادی و معنوی استفاده از متعلق به کسبینو است.

5.استفاده تجاری از علامت و نشان کسبینو توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده و استفاده غیر تجاری صرفا با ارجاع دقیق به منبع مربوطه مجاز است.

6.شبکه اجتماعی کسبینو همواره شفافیت، قانونمندی و تضمین حقوق شهروندی و حفظ ارزش‌های انسانی و اخلاقی را در رأس فرهنگ سازمانی و اصول خود قرار داده و به آن معتقد است.

7. قوانین حاکم بر شبکه های اجتماعی به دلیل اهمیت محتوای منتشرشده در فضای مجازی و تأثیر بسیار زیاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آنها، به بیان قوانین مرتبط با مصادیق محتوای مجرمانه پرداخته میشود. باید توجه شود که برخی از مصادیق مستقیما در قانون جرائم رایانه ای نبوده و به طور غیرمستقیم از قوانین دیگر مرتبط با محتوای مجرمانه برداشت شده است. آشنایی کاربران شبکه های اجتماعی با این قوانین باعث شناسایی محتواهای مجرمانه در شبکه های اجتماعی توسط آنها و جلوگیری از انتشار و به اشتراک گذاری این محتواها خواهد شد. کاربران کسبینو ضمن مطالعه دقیق این موارد متعهد می شوند از بارگزاری پست هایی که جزء مصادیق ذیل باشند امتناع ورزیده و در صورت سهل انگاری تمامی مسئولیت حقوقی و کیفری برعهده کاربر بوده و در این خصوص شبکه اجتماعی کسبینو هیچ مسئولیتی برعهده ندارد.
الف( محتوا علیه عفت و اخالق عمومی)
انتشار، توزیع و معامله محتوای مبتذل و مستهجن خالف عفت عمومی (ماده 14 قانون جرائم رایانه ای وبند ۲
ماده ۶ قانون مطبوعات)
•تحریک، تشویق، ترغیب، تهدید یا دعوت به فساد و فحشاء و ارتکاب جرائم منافی عفت یا انحرافات
جنسی)بند ب ماده 1۵ قانون جرائم رایانه ای و ماده ۶39 قانون مجازات اسلامی)
اشاعه فحشاء و منکرات (بند۲ ماده۶ قانون مطبوعات)
•تحریک، تشویق، ترغیب، تهدید یا تطمیع افراد به دستیابی به محتویات مستهجن و مبتذل (ماده 1۵قانون
جرائم رایانه ای)
•استفاده ابزاری از افراد (اعم از زن و مرد) در تصاویر و محتوا، تحقیر و توهین به جنس زن، تبلیغ
تشریفات و تجمالت نامشروع و غیرقانونی (بند 1۰ ماده۶ قانون مطبوعات)
ب( محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی)
تشکیل جمعیت، دسته، گروه در فضای مجازی با هدف برهمزدن امنیت کشور (ماده 498 قانون مجازات
اسلامی)
•هرگونه تهدید به بمبگذاری (ماده ۵11 قانون مجازات اسلامی)
تحریک یا اغوای مردم به جنگ و کشتار یکدیگر (ماده ۵1۲ قانون مجازات اسلامی)
•تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران (ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی)
•تبلیغ به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران (ماده ۵۰۰ قانون مجازات
اسلامی)
•تحریک نیروهای رزمنده یا اشخاصی که به نحوی از انحا در خدمت نیروهای مسلح هستند به عصیان،
فرار، تسلیم یا عدم اجرای وظایف نظامی (ماده ۵۰4 قانون مجازات اسلامی)
•فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسرار نیروهای مسلح )بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات)
•تحریک و تشویق افراد و گروهها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در
داخل یا خارج از کشور (بند ۵ ماده ۶ قانون مطبوعات)

•فاش نمودن و انتشار غیرمجاز اسناد و دستورها و مسائل محرمانه و سری دولتی و عمومی (بند ۶ ماده ۶
قانون مطبوعات و مواد ۲ و 3 قانون مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی و ماده 3 قانون
جرائم
رایانه ای)

•محتوایی که به اساس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد کند (بند 1 ماده ۶ قانون مطبوعات)
•انتشار محتوا علیه اصول قانون اساسی (بند 1۲ ماده ۶ قانون مطبوعات)
•اخالل در وحدت ملی و ایجاد اختالف مابین اقشار جامعه به ویژه از طریق طرح مسائل نژادی و قومی(بند
4 ماده ۶ قانون مطبوعات)

•فاش نمودن و انتشار غیرمجاز نقشه و استحکامات نظامی (بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات)
•انتشار غیرمجاز مذاکرات غیرعلنی مجلس شورای اسلامی(بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات)
•انتشار بدون مجوز مذاکرات محاکم غیرعلنی دادگستری و تحقیقات مراجع قضایی (بند ۶ ماده ۶ قانون
مطبوعات)

•انتشار محتوایی که از سوی شورای عالی امنیت ملی منع شده باشد
پ( محتوا علیه مقدسات اسلامی)
•اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن با محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی )(بند 1 و ۷ ماده ۶
قانون مطبوعات و ماده ۵13 قانون مجازات اسلامی)

•اهانت به هر یک از شخصیتهای مقدس اسلامی و شریعت (ماده ۵13 قانون مجازات اسلامی)
•تبلیغ به نفع حزب، گروه یا فرقه منحرف و مخالف اسالم (بند 9 ماده ۶ قانون مطبوعات)
•نقل مطالب از نشریات و رسانهها و احزاب و گروههای داخلی و خارجی منحرف و مخالف اسلام به
نحویکه تبلیغ آنها باشد (بند 9 ماده ۶ قانون مطبوعات)

•اهانت به امام خمینی (ره) و تحریف آثار ایشان (ماده ۵14 قانون مجازات اسلامی)
ت( محتوا علیه مقامات و نهادهای دولتی و عمومی)
•اهانت به مقام معظم رهبری و سایر مراجع مسلم تقلید )(بند ۷ ماده ۶ قانون مطبوعات)
•نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات، نهادها و سازمانهای حکومتی )(بند 11 ماده۶ قانون
مطبوعات و ۶98 قانون مجازات اسلامی)

•اهانت و هجو نسبت به مقامات، نهادها و سازمانهای حکومتی و عمومی (بند 8 ماده ۶ قانون مطبوعات و
مواد ۶۰9 و ۷۰۰ قانون مجازات اسلامی)

•افترا به مقامات، نهادها و سازمانهای حکومتی و عمومی (بند 8 ماده ۶ قانون مطبوعات و ۶9۷ قانون
مجازات اسلامی)

•جعل پایگاههای اینترنتی بانکها، سازمانها و نهادهای دولتی و عمومی )(مواد ۶ و ۷ قانون جرائم رایانه
ای
مصوب سال 1388)

ث( محتوای مرتبط با جرائم رایانه ای):
•آموزش و تسهیل جرائم رایانه ای (ماده ۲1 قانون جرائم رایانه ای(
•فروش، انتشار یا در دسترس قرار دادن غیرمجاز گذرواژهها و دادههایی که امکان دسترسی غیرمجاز به
دادهها یا سامانه های رایانه ای یا مخابراتی دولتی یا عمومی را فراهم میکند (ماده ۲۵ قانون جرائم
رایانه ای)

•انتشار یا در دسترس قرار دادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه ای،
تحریف و اخلال در دادهها یا سامانههای رایانه ای و مخابراتی (ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه ای)

•انتشار فیلترشکنها و آموزش روشهای عبور از سامانههای فیلترینگ )بند ج ماده ۲۵ قانون جرائم
رایانه ای)

•انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله دادهها یا نرم افزارهایی که صرفاً برای ارتکاب
جرائم
رایانه ای به کار میرود (ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه ای)

•ایجاد مراکز قمار در فضای مجازی (مواد ۷۰۵ ،۷۰8 و ۷1۰ قانون مجازات اسلامی(
•انجام هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی رایانه ای مجرمانه مانند شرکتهای هرمی، فعالیتهای غیرمجاز
مرتبط با بازار اوراق بهادار )قانون اخلال در نظام اقتصادی کشور و بند الف ماده 49 قانون بازار و
اوراق بهادار و
سایر قوانین مرتبط)

ج(محتوای تحریک کننده، ترغیب کننده و یا دعوت کننده به اقدامات مجرمانه):
•تشویق تحریک و تسهیل ارتکاب جرائمی که دارای جنبه عمومی هستند از قبیل اخلال در نظم، تخریب
اموال عمومی، ارتشا، اختالس، کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی و غیره (ماده 1۲۶
قانون
مجازات اسلامی)

•انتشار محتوای حاوی تحریک، ترغیب، یا دعوت به اعمال خشونت آمیز و خودکشی (ماده 1۵ قانون جرائم
رایانه ای)

•تبلیغ و ترویج مصرف مواد مخدر، مواد روانگردان و سیگار (ماده 3 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با
دخانیات 138۵)

•تبلیغ و ترویج اسراف و تبذیر (بند 3 ماده ۶ قانون مطبوعات(
•فروش، تبلیغ، توزیع و آموزش استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره (ماده 1 قانون ممنوعیت به کارگیری
تجهیزات دریافت ماهواره مصوب ۲۵/11/13۷3)

چ( محتوا مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی)
•معرفی آثار سمعی و بصری غیرمجاز به جای آثار مجاز (ماده 1 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور
سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند)

•تشویق و ترغیب به نقض حقوق مالکیت معنوی (ماده 1 قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان
نرم افزارهای رایانه ای و ماده ۷4 قانون تجارت الکترونیکی)

•انتشار و سرویس دهی بازیهای رایانه ای دارای محتوای مجرمانه یا فاقد مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد
اسلامی (بنیاد ملی بازیهای رایانه ای) (مواد مختلف قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه ای)

•عرضه تجاری آثار سمعی و بصری بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (ماده ۲ قانون نحوه مجازات
اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند)

ح( محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری):
•انتشار هجو یا هجویه و یا هرگونه محتوای توهین آمیز در فضای مجازی علیه انتخابات (ماده ۷۰۰ قانون
مجازات اسلامی و بند 8 ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

•درج محتوای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی خارج از مدتزمان مقررشده برای فعالیت انتخاباتی (ماده ۵۶
قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 4۵ آیین نامه اجرایی آن، مواد ۶۶ و ۶۷ قانون انتخابات
ریاست
جمهوری)

•انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک، ترغیب، تطمیع و یا تهدید افراد به خریدوفروش آراء، رأی دادن با
شناسنامه جعلی و شناسنامه دیگری، جعل اوراق تعرفه، رأیدادن بیش از یکبار و سایر روشهای تقلب در
رأی گیری و شمارش آراء (ماده ۶۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماده 33 قانون انتخابات ریاست
جمهوری و ماده 1۲۶ قانون مجازات اسلامی)

•انتشار هرگونه محتوا جهت ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان یا اعضاء شعب (بند 1۶ ماده ۶۶ قانون
انتخابات مجلس شورای اسلامی، بند 1۶ ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری)

•استفاده ابزاری از تصاویر زنان برای تبلیغات انتخاباتی و یا عدم رعایت شئون اسلامی در انتشار تصاویر
مربوط به زنانی که نامزد انتخاباتی میباشند (بند 1۰ ماده ۶ قانون مطبوعات)

•انتشار هرگونه محتوا به جهت توهین، افترا و نشر اکاذیب با هدف تخریب نظام، قوای سه گانه، سازمانهای
حکومتی و نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات به منظور بهره برداری انتخاباتی( مواد ۵۰۰ ،۶98 ،۶۰9
قانون
مجازات اسلامی و بند 8 ماده ۶ قانون مطبوعات و ماده 18 قانون جرائم رایانه ای)

•انتشار هرگونه محتوا و مکاتبات دارای طبقه بندی(محرمانه و سری)مرتبط با انتخابات (ماده 3 قانون
مجازات انتشار و افشای اسناد محرمانه و سری دولتی، تبصره 4 ماده 8۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری و
ماده
3 قانون جرائم رایانه ای و بند ۶ ماده ۶ قانون مطبوعات)

•انتشار اخبار کذب از نتایج بررسی صالحیتها، شمارش آراء، ادعاهای بیاساس پیرامون تقلب در انتخابات
یا مخدوش بودن انتخابات بدون دلیل و مدرک(مواد ۶9۷ و ۶98 قانون مجازات اسلامی و بند 8 ماده ۶۶ قانون
انتخابات مجلس شورای اسلامی)

•انتشار هرگونه محتوا به منظور ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات، تجمع اعتراض آمیز بدون مجوز، اعتصاب، تحصن، ادعای غیرواقع مبنی بر توقف انتخابات و یا هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات گردد(بند ۷ ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری و بند۵ ماده ۶ و ۲۵ قانون مطبوعات)

تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و بیان مطالب خالف واقع علیه کشور، ایجاد اختلافات مابین اقشار جامعه به ویژه از طریق طرح مسائل قومی و نژادی، انتشار هرگونه نتایج نظرسازی و نظرسنجی کاذب در خصوص انتخابات و نامزدهای انتخاباتی(بند۷ ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری– مواد ۵۰۰ و ۶98 قانون مجازات اسلامی – بند 4 ماده ۶ قانون مطبوعات- مصوبه شورای عالی امنیت ملی و ماده ۶4 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

استفاده غیرمجاز از سایتها و وبلاگهای متعلق به دستگاههای دولتی و مؤسسات و نهادهایی که تمام یا بخشی از دارایی و بودجه آنها از اموال عمومی است، بهمنظور تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخابات (مواد 62 ، 68 و 88 قانون انتخابات ریاست جمهوری، ماده ۵9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی)

انتشار محتوا با هدف دخالت در امر انتخابات با سمت یا سند مجعول یا به هر نحو غیرقانونی در فضای مجازی (بند 1۵ و 1۷ ماده 33 و 8۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری)

انتشار و توزیع هرگونه محتوای تبلیغاتی از سوی کارکنان ادارات، سازمانها، ارگانهای دولتی و نهادها با ذکر سمت خود، له یا علیه هر یک از نامزدهای انتخابات در فضای مجازی (مواد ۶8 و 88 قانون انتخابات
ریاست جمهوری)

۸. تماس با ما
چنانچه با مشکلات شبکه اجتماعی روبه‌رو شده یا سوالی داشتید با شماره تلفن 88260467-021 و 88261473-021 تماس حاصل فرمایید.
همچنین می‌توانید برای انتقال پیشنهادات، انتقادات و بازخوردهای خود، از طریق بات پشتیبانی در کسبینو به شناسه info@kasbinoapp.com اقدام نمایید. عنایت بفرمایید تنها راه‌های ارتباط و قانونی با کسبینو نشانی‌های فوق است و در صورت تماس یا ارسال ایمیل از شماره یا نشانی‌هایی جز موارد فوق دقت نمایید زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل، کسبینو در این رابطه ادعایی را نمی پذیرد