ترفندهای کسب و کاری و فروشگاه

  • 4 دسامبر 2023

ترفندهایی که هر فروشگاه دار باید بداند

اقتصاد توجه (Attention Economy) و بازاریابی محتوایی (Content Marketing) ! دو اصل جدابافته اما بافته شده در عصر تکنولوژی

شاید برای اولین بار باشه که این سه کلمه به گوشتون خورده ! اما ما تو کسبینو یک اصل داریم اون هم اینکه بهترین‌های دنیا رو برای شما تو پلتفرم کسبینو ارائه کنیم تا هیچ کمبودی نداشته باشید ، ترفندها و آموزش های روز دنیا رو براتون بیاریم تا بتونید کسب و کارتون رو به سرعت رشد و گسترش بدید.

بازاریابی محتوایی: یکی از رمز های موفقیت در فضای مجازی ایجاد محتوای مناسب و جذاب برای خریدار است. شما خودتون رو جای یک خریدار جا بزنید تصور کنید که میخواهید یک محصول بخرید. آیا شما رقبت به خرید یک محصول می کنید که تصویرش روی فرش و مبل خونه گرفته شده یا اینکه تصویر در یک قاب مرتب حتی ساده و سفید گرفته؟!

شما به عنوان غرفه دار باید بازاریابی محتوایی رو به عنوان یک اصل و استراتژی برای کسب و کارتون در نظر بگیری و همواره تلاش کنی از روش های بروز ، جذاب و مفید استفاده کنی تا بتونی مشتری رو درگیر کنی.

اقتصاد توجه :  همیشه خانم دکتر مینا مهرنوش اقتصادان یه جمله دارن که میگن ثروت اطلاعات فقر توجه میاره  یعنی چی؟ یعنی اینکه انقدر روزانه به ما اطلاعات گوناگون تو رسانه های تلویزیونی و رادیویی و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و خاله ، عمو و دایی میدن شاید توجه ما به یک محصول یا یک موضوع چندان جلب و جذب نشه ؟! چرا چونکه میزان توجه انسانها به موضوعات اطرافشون در روز محدود هست.

یکی از ابزارهایی که ما می‌تونیم توجه مردم رو بخریم و البته که رایگانم هست ایجاد توجه و نیاز کاذب در مصرف کننده نهایی در شبکه های اجتماعی پرکاربرد و محبوب هست.

خلاصه اقتصاد توجه میشه سر و صدا به پا کردن یعنی طوری رفتار و تبلیغ کنی که مشتری جذب کارت بشه بگه چه خبر شده حتما کالای ارزشمندی داره و سریع بره خرید کنه تا تموم نشده

و در واقع معنی اقتصاد توجه رو اینجوری میشه گفت که ایجاد توجه و احساس نیاز در خریدار هست.

برای اینکه بتونی توجه کاربران رو به فروشگاهت و محصولاتت جلب کنی بیا تا چند تا راهکار بهت بگم!

تولید محتوای مستمر در کسبینو : در کسبینو به علت اینکه الگوریتم اکسپلور براساس آخرین پست بارگذاری شده در شبکه است می تونی به راحتی و بی هزینه محصولات و محتوای مرتبط به کسب و کارتون رو بارگذاری کنی.

یادت باشه تولید محتوای مناسب و بازاریابی محتوایی معنی اش این نیست که روزانه فقط تصاویر محصولاتت رو بزاری ، شما باید اطلاعات جذاب و مفیدی رو در اختیار خریدارتون بزارید  مثلا اگر دمنوش گل گاو زبان دارید در مورد ترکیباتش به کاربر اطلاعات بدید، در مورد خواص هر کدوم از محتویات صحبت کنید اینجوری به فروش بیشترتون کمک می‌کنید.

اینکار همزمان هم بازاریابی محتوایی و هم اقتصاد توجه است.

اما نکته ای که هست تفاوت تبلیغات و بازاریابی محتوا است. در تبلیغات شاید شما در مورد یک محصول خاص اشاره می کنید و هیچ اطلاعات کاملتری رو به مخاطبین خودتون ارسال نمی‌کنید. مثلا تبلیغ یک مبل که اعلام میکنید یک مبل دارید و عکس و قیمت هم اعلام می‌کنید.

اما در بازاریابی محتوایی شما به نوع پارچه و فوم به کار رفته اشاره می‌کنید، به رنگبندی های پارچه و رنگ آمیزی های متنوع چوب مبل می‌پردازید ‌، در خصوص متریال و کیفیت قطعات به خریدار اطلاعات می‌دید، در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش خریدار رو مطلع می‌کنید و … ، با داشتن این اطلاعات و پیاده سازیش تو کسب و کارت اینجوری شما به یک فروشنده حرفه ای مبدل میشی.

در مقاله بعدی حتما بهت میگیم که چجوری محتوات رو آماده کنی. پس تمام مقالقات آموزشی رو مو به مو بخون و اجرا کن تا یک بیزینس من و بیزینش وومن موفق بشی

یکی از عواملی که کمک به فروش بیشتر و جذب مشتریان می کنه تولید محتوای جذاب هست.

شاید خیلی از ما دغذغه ی اینو داریم که با این همه محصولی که دارم و کلی وقتی که صرف می‌کنم چرا هیچ‌کسی از من خرید نمی کنه.

نکته اینجاست وقتی فروشگاه داران عزیز با ما ارتباط می گیرند ما یک کمبود رو در فروشگاهشون حس می‌کنیم اون هم تصویر برداری مناسب از محصولات هست.

یادتون باشه تو عصر تکنولوژی و فضای مجازی و گوشی های هوشمندی که همه دستمون داریم نباید دغدغه اینو داشته باشیم که چرا نمی‌تونم محتوای جذاب و مناسب ایجاد کنم.

ما تو این مقاله با چندتا ترفند ساده بهت یاد میدیم که چجوری با گوشی که داری حرفه ای تصویربرداری کنی و اونارو چجوری تو کسبینو بزاری

اول از همه چندتا نکته رو باید بدونی:

  • بهتره از پایه و یا سه پایه گوشی استفاده کنی
  • از پس زمینه سفید استفاده کنید بهتره پرده سبز و یا سفید داشته باشی.
  • دقت به نور مناسب برای عکاسی داشته باشید. این نور می‌تونه نور طبیعی محیط باشه و یا نور مصنوعی و استفاده از رینگ لایت و سافت باکس ها باشه
  • اگر خیلی هم میخوای حرفه ای کار کنی از رفلکتور و چتر عکاسی غافل نشو !
  • گوشی مناسب: اولین قدم آماده کردن و استفاده از گوشیتون هست. برای اینکه تصویر بهتری خلق کنی باید به یک سری از فاکتورها برای عکاسی توجه کنی مثلا گوشی های موبایل قدیمی که زیر ۲ تا ۴ مگاپیکسل هستند نمی‌تونند تصاویر دقیق و واضحی رو برای شما ایجاد کنند سعی کنید از گوشی های جدید که با لنز حداقل ۱۰ – ۱۲ مگاپیکسلی هستند بهره ببرید.
  • پایه گوشی: قدم بعدی ثبات تلفن همراه برای عکس برداری است، بهتره برای عکاسی مناسبتر از پایه گوشی استفاده کنید تا تصاویری که ثبت میشه دقیق و واضح تر به نظر برسه عکاسی روی دست به علت لرزش های نابهنگام دست شاید وضوح کمتر و کیفیت پایینتری به شما بدهد.
  • پس زمینه مناسب: برای تصویر برداری نیاز به یک بک گراند یا همون پس زمینه مناسب داری که بهتره برای دقیق نمایش دادن جزییات محصولتون سفید باشه. نکته ای که وجود داره اینکه اینکه اگر کار حرفه ای میخوای کنی تصویر برداری با بک گراند و پس زمینه دیوار رو کامل از ذهنتون پاک کنید. چون کوچترین جزییات رو ی دیوار که تصویر کامل مشخص میشه از جذابیت محصولتون کم میکنه.

بهترین کار استفاده از چادر و یا خیمه عکاسی است که جلوه خاصی به محصول شما می دهد.

که اگر نمیخواهی هزینه زیادی کنی پیشنهاد ما فون عکاسی است.

مرحله بعدی استفاده از نور مناسب هست، معمولا برای عکاسی های حرفه ای از نور مصنوعی مثل رینگ لایت ، سافت باکس و … استفاده میشه اما اگر میخوای تو خونه و با کمترین هزینه عکاسی کنی و از نور طبیعی استفاده کنی یادت باشه محصولت رو تو موقعیت های مختلف بزاری و چندین بار عکس بگیری تا بهترین نور و زاویه عکاسی در منزلت رو پیدا و انتخاب کنی.

  • زاویه مناسب رو انتخاب کنید:

در عکاسی معمولا سه زاویه بیشتر از زوایای دیگر کاربرد داره :

زاویه صفر یا همون هم سطح میز و دوربین: این زاویه برای نمای دقیقی از رو به رو به محصول و نمایش ایستاده محصول کاربرد دارد.

مانند بطری ها ، عطرها و … است.

زاویه ۴۵ درجه: این زاویه برای نمایش و مشخص بودن ابعاد کاربرد دارد. اگر می‌خواهید خریدار رو درگیر مشخص بودن ابعاد محصول خود در تصویر کنید حتما از این زاویه بهره ببرید. این زاویه مناسب وسایل برقی و دکوری و … است.

زاویه ۹۰ درجه: این زاویه همان عکاسی بالا به پایین است که شما لنز را از بالا به سمت محصولی که مثل روی میز گذشته اید تنظیم می‌کنید. این زاویه خیلی کاربرد دارد مثل کتاب، لباس و …

  • از ترکیب محصول فعلی با دیگر وسایل خود استفاده کنید: برای برخی محصولات ترکیب محصولی که میخواهید بفروش برسانید و با محصول کمکی به جذابیت محصول اضافه میکنه

مثلا اگر می‌خواهید یک گردنبند بفروشید بهتره از اویز استفاده کنید تا اینکه اون رو روی میز بزارید و عکس بگیرید

یا مثلا برای نمایش یک انگشتر می‌توانید از باکس و پایه انگشتر استفاده کنی و همینطور برای لباس از مانکن و …

  • حس لمس کردن و ارتباط برقرار کردن به مشتری: برای تصویر برداری از یک سری محصولات لازم است شما به این نکته دقت کنید که حتما به کاربر احساس درک و ارتباط برقرار کردن و به نوعی لمس کردن محصول شمارو با تماشای عکس منتقل کنید.
  • اندازه عکس: برای اینکه چالشی در ثبت عکستون نداشته باشید بهترین زوایایی که می‌تونید استفاده کنید ۱:۱ هست چون عکس رو مربع نمایش میده و ادیتشم بهتره اما اگر تصویرتون ۱:۱ نبود ما این موضوع رو توکسبینو براتون حل کردیم و با استفاده از ابزارهایی که براتون پیش بینی کردیم می‌تو‌نید عکستون رو بارگذاری کنید.

یادتون باشه عکس گرفتن رو مبل خونتون ، فرش و کابینت برای هیچ کاربری جذاب نیست پس حتما به مواردی که گفتیم دقت کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.

این هم در نظر داشته باشید تصاویر مختلف از زوایی مختلف به تصمیم گیری بهتر خریدار کمک بزرگی میکنه پس حتما از زوایای مختلف و چندین عکس در پست های خود استفاده کنید.

بعد از اینکه عکس برداری کردید حالا وقتش رسیده که برای بهتر دیده شدن محصول (این مورد اختیاریه و بستگی به نوع عکاسی و سلیقه شما دارد) از نرم افزارهای موبایلی برای ادیت عکس هست

یکی از نرم افزارهایی که در ایران خیلی محبوبه اینشات inshot هست که با این برنامه می‌تونید افکت های مختلف و ادیت های متنوعی به عکستون بدید.

نرم افزارهای  picsart ، viva video ،  youcut هم نرم افزارهای مناسبی هستند.

اگر سوال یا مشکلی در مراحل مختلف داشتی می تونی از چندین طریق با پشتیبانی کسبینو در ارتباط باشی:

  • گوشی رو بردار و با شماره تلفن 02148000936 تماس بگیر
  • برو صفحه داشبورد و روی پشتیبانی بزن و از طریق پشتیبانی آنلاین بهمون پیام بده
  • از طریق دایرکت کسبینو با ما در ارتباط باش
  • از طریق ایمیل crm@kasbinoapp.com هم می‌تونی با ما در ارتباط باشی
  • واتساپ به شماره 02148000936

در فروش آنلاین و غیرحضوری یکی از دغدغه‌ی خریداران اطمینان از واقعی بودن فروشگاه و صاحب فروشگاه است که این موضوع در کسبینو به علت رجیستری تمام فروشگاه داران حل شده است اما همه ی ما ته دلمون تا وقتی که خیالمون راحت نشه نمی‌تونیم از فروشگاهی خرید کنیم.

در کسبینو واحدهای صنفی و کسب و کارهایی که مجوز فعالیت از سازمانهای مربوطه را داشته باشند تیک آبی دریافت می کنند و خریداران با اطمینان خاطر می توانند از این فروشگاه‌ها خرید کنند، اما کسبینو برای اطمینان بیشتر مردم به آنلاین شاپ‌ها و کسب و کارهای خانگی روش های اعتماد سازی گوناگونی ایجاد کرده است مانند:

  • ثبت موقعیت مکانی کسب و کار
  • ثبت تلفن همراه و تلفن ثابت
  • امکان گفتگو قبل از خرید با فروشگاه دار در دایرکت
  • ثبت دیگر شبکه های اجتماعی
  • ثبت تصویر پروفایل
  • انتخاب عنوان فارسی کسب و کار که می‌تواند در نتایج جستجو هم به شما کمک کند.
  • بارگذاری کامل سبد محصولات
  • درخواست از خریداران برایس ثبت نظر در قسمت نظرات
  • استفاده از اسکرین رضایت مشتریان

در اینجا چند تا ترفند حرفه ای بهتون می‌گیم که کسب و کارتون در جستجو کسبینو بهتر نمایش داده بشه تا بتونید بیشتر بفروشید:

  • انتخاب نام کاربری و عنوان کسب و کار

از اول همه سعی کنید نام کاربری و عنوان فارسی کسب و کار را مناسب و مرتبط به کسب و کارتون انتخاب کنید. در جستجو کسبینو امکان جستجو کسب و کار ها با نام کاربری (شناسه صفحه) و عنوان فارسی کسب و کار وجود دارد ( عنوان فارسی کسب و کار را درقسمت مشخصات صفحه کاری می‌توانید وارد نمایید).

در جستجو کاربران در قسمت کسب و کار و فروشگاه عنوان فارسی را جستجو می کنند و در قسمت شناسه صفحه، نام کاربری یا همان ID را جستجو می نمایند.

به طور مثال اگر نام فروشگاه ما آنلاین شاپ دنیز باشد اگر کاربری در جستجو و در قسمت کسب و کار و فروشگاه آنلاین شاپ دنیز را جستجو کند صفحه کاری فروشگاه رو مشاهده می کنه .

همچنین اگر در قسمت شناسه صفحه جستجو شود MEZON نیز صفحه قابل رویت هست.

  • دومین ترفند مربوط به انتخاب مناسب عنوان پست است.

در جستجوی کسبینو به علت اینکه طریقه‌ی ثبت پست معمولی و محصول متفاوت است، برای اینکه کاربر بتواند نتیجه بهتری در جستجو داشته این دو نوع پست در جستجو تفکیک شده است و جستجو هم براساس عنوانی که فروشگاه برای پست در نظر گرفته است انجام می شود.

پس بهتر عناوینی انتخاب کنیم که معمولا کاربران جستجو می‌کنند مثلا اگر در کار فروش برنج هستیم ننویسیم برنج فروشی بهتر است مثلا بنویسیم برنج طارم کشت اول یا ننویسیم لباس بچه بنویسیم پیراهن دخترانه مناسب ۳تا ۶ سال

  • یکی از روش های جستجوی کاربران، جستجو بر روی نقشه بومی کسبینو است.

جستجو بروی نقشه کلی مزیت داره یکی از این مزیت ها امکان جستجو محصولات و یا کسب و کارهای اطرافمون روی نقشه هست که این دو مورد هم براساس عنوان فارسی کسب و کار و عنوان پست امکان پذیر است.

فرض کنید شما به دنبال رستوران هستید و در قسمت جستجوی نقشه رستوران را وارد می کنید به این ترتیب تمام رستوران‌هایی که اطراف شما باشند رو روی نقشه نمایش می دهد.

از همین رو ثبت دقیق موقعیت مکانی در مشخصات صفحه کاری و انتخاب عنوان پست و عنوان کسب و کار از اهمیت بالایی برخودار است.

  • انتخاب دسته بندی مناسب

تمامی کسب و کارها در قسمت مشخصات صفحه کاری و فروشگاهی می توانند دسته بندی و زیر دسته بندی فعالیت شغلی خود را انتخاب می کنند و این موضوع با توجه به اینکه یکی از فیلترهای اصلی جستجو است می تواند تاثیر قابلی توجهی در انتخاب خریدار داشته باشد.

 

در کسبینو ما به فکر تبلیغات شما هم بوده ایم و جدیدترین ابزار تبلیغاتی جهان را برای شما فراهم کرده ایم. با استفاده از بسته‌های تبلیغاتی بسیار ارزان قیمتی که برای شما تدارک دیده ایم می‌توانید به راحتی و هدفمند کسب و کارتان را تبلیغ کنید.

در کسبینو دیگر نیازی به تبلیغات اینفلوئنسری و بلاگری ندارید چون ما این کار رو برای شما انجام می‌دهیم. شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات دیواری محصولاتتون رو در اکسپلور متمایزتر و بزرگتر از دیگر پست ها نمایش بدید و در عین حال هم این تبلیغات در اکسپلور برای تمام کاربران کسبینو نمایش داده شود.

تبلیغات دیواری غیر از اینکه پست شما را بزرگتر از پست های دیگر نمایش می دهد همزمان نردبان هم می کنه

از طرفی با تبلیغات مکانی می‌تونی خیلی هدفمند محصولاتتون رو برای منطقه ای که بازار فروش و هدفتون هست ارسال کنی! یعنی چی؟!

تبلیغات مکانی به این صورت عمل میکنه که یکی از پست هایی که می‌خواهید تبلیغاتش رو کسبینو براتون انجام بده رو از این پست های منتشر شده خود انتخاب میکنی، بعد میری روی نقشه و منطقه ای که بازار هدفت هست رو پیدا و پین میکنی، اینجوری پست منتخبت به هوم (قسمت خانه کسبینو) همه‌ی افرادی که در اون منطقه حضور دارند ارسال میشه و اصلا هم نیاز نیست اون کاربران شما رو دنبال کرده باشند.

از لحاظ قیمتی هم حدود یک دهم قیمت پیامک هست و دونه ای ۱۰ تومان محاسبه میشه ! دیگه کجا می‌تونی ارزونتر و مناسب‌تر از این تبلیغات برای رشد کسب وکارت پیدا کنی؟

همواره در فروش خودتان را به عنوان یک خریدار در نظر بگیرید و سعی کنید بهترین خدمات رو در جایگاه خریدار برای خودتان ایجاد کنید از این طریق نیازها و خواسته های مشتری را تا حد زیادی می‌توانید برآورده کنید.

برای اینکه بتوانید همواره رضایت اکثریت دنبال کنندگان و خریداران خود را در بر داشته باشید به چند نکته زیر دقت کنید.

  • ایجاد قیمت رقابتی نسبت به رقبا: با تکیه براین نکته می‌توانید همیشه تجربه خرید خوبی رو برای مشتریانتون رقم بزنید و حس رضایت آنها را داشته باشید.
  • پاسخگویی سریع و دقیق خریداران از طریق دایرکت و اعلام اطلاعات واقعی محصول: اگر همیشه سریعترین پاسخگویی به مشتریانتون رو داشته باشید و اطلاعاتی که درخواست دارند رو کامل و به درستی پاسخ بدید همیشه از پشتیبانی شما رضایت دارند و بالاخره یه روزی از مشتریانتون میشن
  • در دسترس قراردادن شماره تماس، موقعیت مکانی و آدرس برای جلب اعتماد مشتریان: جلب اعتماد کردن یکی از روشهای فروش آنلاین هست و هرجقدر شما به کاربر حس امنیت رو منتقل کنید درصد خریدش بالاتره میره، پس سعی کنید با ارائه اطلاعات کامل دنبال کنندگانتون رو به مشتری بالفعل تبدیل کنید تا از نظرات مثبتشون بهره مند بشید.
  • تصویر واقعی محصول را منتشر کنید: متاسفانه برخی از فروشگاه داران با استفاده از ادیت های مختلف و نورپردازی ها تصویر واقعی از محصول را منتشر نمیکنند و زمانی که خریدار یک محصول را خرید و دریافت می کند متوجه تفاوت اصل محصول با تصاویر پرتره ای و آتلیه ای می شوند

کسبینو تنها پلتفرم هایی هست که انعطاف وسیعی در بارگذاری عکس و ویدیو داره و اجازه میده که شما با هر سایزی که بخوای عکس و ویدیو منتشر کنی

با استفاده از ابزارهای مختلفی که داره کمکم میکنه تا بتونی بدون نیاز به ادیت سایز این کارو انجام بدی

اولین ابزار قلم رنگ هست که با استفاده از این می‌تونید حاشیه های شطرنجی رو به دلخواهتون رنگی کنید. این ابزار کمک میکنه تا اگر تمایل داشتید حاشیه شطرنجی به رنگ منطبق با تصویرتون تغییر کنه. مثلا در تصویر زیر حاشیه رو ما آبی کردیم.

دوم ابزار تصویر را گراپ مربع می کند و یا کل عکس شما را تمام صفحه با حاشیه رنگی که انتخاب کرده اید نمایش می دهد.

ابزار سوم و چهارم هم برای چرخش تصویر به چپ و راست است.

ابزار چهارم نیز قرینه سازی میکند یعنی تصویر شما را در قرینه همان تصویر اصلی می کند.

و پنجمین گزینه هم تمام تغییراتی و فیلترهایی که ایجاد کرده اید را پاک می‌کند و تصویر را به حالت اول بر می‌گرداند.

برای ویدیو نیز محدودیتی وجود نداره و با هر سایزی می‌تونید فیلم خودتون را بارگذاری کنید.

برای اشتراک گذاری فروشگاهت دو تا راه داری:

اول اینکه روی علامت اشتراک گذاری بالای صفحت بزنی و برنامه ای که میخوای لینکت رو به اشتراک بذاری رو انتخاب کنی

راه دوم اینکه از قسمت اطلاعات، در پایین صفحه بر روی اشتراک گذاری کلیک کنی و هرجایی که تمایل داری فروشگاهت رو به اشتراک بگذاری.

سعی کن تو تمام شبکه های اجتماعی که حضور داری لینک کسب و کارت رو معرفی کنی تا اینجوری فروشت رو بالا ببری.

اشتراک گذاری بیشتر = فروش بیشتر

 

برای اینکه بتونی بلو تیک آبی بگیری حتما باید حسابت رو فروشگاهی کنی و تمام اطلاعات لازم رو در قسمت مشخصات صفحه کاری، مشخصات فروشگاه و اطلاعات تماس و شبکه های اجتماعی را تکمیل کنی و از قسمت مجوز های صنفی شماره مجوزت رو ثبت کنی.

همچنین لازمه مدارک هویتی و صنفی ات رو برای پشتیبانی ارسال کنی و پس از احراز هویت تیک آبی بگیری به همین راحتی !

پست تخفیف واسه خودش یه دنیایی داره !

شده تا حالا فردی رو ببینی که از تخفیف خوشش نیاد؟ یا دلش نخواهد از فروشنده ای تخفیف بگیره؟

یکی از روش هایی که به فروش شما خیلی کمک میکنه ارائه تخفیف به مشتری هست. وقتی به مشتریت تخفیف میدی ناخود آگاه در اون مشتری حس وفاداری رو بالا میبری طوری که دفعه بعدی اگر خواست خرید کنه حتما به صفحه شما هم مراجعه میکنه و حتی و به دوستان و اطرافیانش شما رو پیشنهاد می کنه.

کسبینو در تمام مزیت های مختلفی که داره امکان عرضه تیکتی تخفیف رو هم فراهم کرده دیگه نیاز نیست برای اینکه تخفیفاتت رو ثبت کنی بری کلی کارمزد بردی و قراردادهای سفت و سخت ببندی.

تو کسبینو به راحتی بدون کارمزد و قرارداد خاصی می تونی مشتریانت رو از تخفیفات آگاه کنی و فروشت رو بالا ببری.

برای اینکه پست تخفیف منتشر کنی به صفحه پروفایلت برو و از قسمت افزودن پست، ثبت تخفیف رو انتخاب کن.

زمانی که وارد فرم پست جدید تخفیف میشی چند تا از اطلاعات مربوط به محصول و تخفیفت رو باید وارد کنی.

اول از همه عنوان تخفیف هست. دقیقا باید عنوانی رو انتخاب کنی که میخوای برای اون تخفیف بزاری. مثلا ۵۰ درصد تخفیف خرید شلوار لی مردانه یا صد هزار تومان تخفیف بوفه صبحانه رستوران البرز

بعد از عنوان تخفیف باید یا توجه به میزان تخفیفی که در نظر گرفتی، مقداری معینی امتیاز پرسیس ثبت کنی. این امتیاز زمان خرید از خریدار به کیف پول فروشنده به صورت اتوماتیک واریز میشه.

  • نکته: در حالت معمول زمانی که یک کاربر به فروشگاه مراجعه کنه و درخواست تخفیفی رو داشته باشه پس از ارائه تخفیف به خریدار عایده ای نصیب فروشنده نمیشه ولی در کسبینو به این صورت نیست. یعنی کاربر بابت دریافت تخفیف شما بایستی حتما مقدار پرسیس مشخصی رو به شما عرضه کنه و شما می‌تونید با این پرسیس دریافتی از تبلیغات کسبینو رایگان بهره مند بشید، همین طور این امکان فراهم هست که از تخفیفات دیگر فروشگاه ها استفاده کنید.
  • مثلا شما برای تخفیف صد هزار تومانی میتونی از کاربر درخواست ۱۰۰ پرسیس کنید. به طور پیش فرض هر هزار تومان رو یک پرسیس در نظر بگیرید و یا هر مقداری که بنظرتان برای خریدار جذاب است.

در قسمت تعداد تخفیف به تعدادی که می خواهی محصول و یا کالای خودت رو عرضه کنی و تخفیف بدی به همان مقدار، تعداد رو ثبت کن. مثلا صد تا محصول با تخفیف میخواهی بفروشی باید تعداد تخفیف رو ۱۰۰ وارد کنی.

از قسمت موقعیت هم ، موقعیت تخفیف و یا کسب و کارت رو ثبت کن.

در قسمت بعدی باید تاریخ اعتبار تخفیف در کلاب کسبینو رو مشخص کنی. مثلا اگر میخوای تخفیفت تا پایان پاییز در کلاب کسبینو قابل مشاهده باشه در این قسمت تاریخ 31 آذر رو ثبت کن اینطوری پستت تا آخر پاییز تو کلاب نمایش داده میشه و پس از پایان این تاریخ تخفیفت از کلاب حذف میشه.

تاریخ شروع استفاده از تخفیف هم زمانی میشه که فروشنده می خواهد تخفیفات خود را آغاز کنه ، تاریخ پایان هم آخرین مهلت استفاده خریداران از تخفیفات است.

برای الگوی کد تخفیفت هم این امکان رو داری از دوازده کاراکتر کد ، متناسب با تخفیفت ۵

کاراکتر اول رو خودت انتخاب کنی.

در مرحله‌ی بعدی عکس و یا ویدیو های خودت رو انتخاب و انتشار پست را کلیک کن.

بعد از اینکه پست شما ثبت شد برای تیم پشتیبانی کسبینو ارسال می گردد تا پس از بازبینی و تایید در کلاب منتشر گردد.

برای اینکه بتونی بلیط های خریداری شده توسط کاربران رو مشاهده کنی و از صحت بلیط های خریداری شده اطمینان حاصل پیدا کنی باید به صفحه پروفایلت بری و از قسمت داشبورد ، گزینه مدیریت تخفیف رو انتخاب کنی.

دایرکت یا قابلیت پیام رسان و پیام دهی یکی از محبوب ترین قسمت های یک شبکه اجتماعی در دنیا محسوب میشه. شما با دایرکت میتونی خیلی راحت با آدم ها ارتباط بگیری و از نیازهات به اونها بگی.

یکی از روش های جذاب بازاریابی ، دایرکت مارکتینگ هست که یکی از ابزارهایی که میتونی باهاش دایرکت مارکتینگ رو تجربه کنی همین دایرکت شبکه های اجتماعی است.

شما با استفاده از ارسال دایرکت تبلیغاتی می توانید چند هدف را دنبال کنید

  • ارتباط موثر و تعامل با افراد
  • افزایش دنبال کنندگان
  • معرفی محصولات و خدمات فروشندگان و درنتیجه افزایش فروش

در کنار مزیت های ارسال دایرکت باید توجه داشته باشید که این مخابره پیام باید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده انجام بشه تا بتونه بهترین نتیجه ممکن رو داشته باشه.

در کسبینو شما در دو حالت می‌تونید به افراد پیام ارسال کنید.

  • پیام متنی
  • ارسال پست های ثبت شده

پیشنهاد ما به شما برای بازاریابی در دایرکت، استفاده از روش تلفیقی است به این صورت که در خصوص محصول یا خدماتی که می‌خواهید معرفی و تبلیغ نمایید باید ابتدا یک پست جذاب و کامل ثبت کنید. حتما عنوان پست رو مرتبط و خلاصه انتخاب کنید در قسمت توضیحات پست تمام آنچه که مشتری نیاز است اطلاعاتی داشته باشد را وارد کنید و در ادامه عکس و فیلم های خودتون رو بارگذاری کنید. بعد از اینکه پست شما ثبت شد وقتش رسیده که این پست رو برای افراد در دایرکت ارسال کنید.

اما این موضوع رو در نظر بگیرید که اگر محتوای پست شما کامل هست در کنارش لازمه که با ارسال یک پیام مناسب کاربر رو تشویق کنی که پستت رو به همراه پروفایلت مشاهده کنه.

مثلا ″سلام دوست عزیزم از اینکه همیشه همراه ما هستی ازت ممنونیم. به مناسبت عید نوروز ما مجددا به افتخار شما مشتریان گرامی ۳۰ درصد تخفیف بروی محصولاتمون در نظرگرفتیم که میتونی با مشاهده این پست از جزییات جشنواره ما مطلع بشی″

منتظرت حضور گرمتون در شووروم خود هستیم.

با این روش می‌تونی مشتری رو ترغیب کنی که با دیدن پستت، سَری هم به پیجت بزنه.

برای اینکه از دایرکت استفاده کنی به صفحه خانه (HOME) برو و روی فلش بالای صفحه سمت راست کلیک کن و وارد دایرکت شو.

در این صفحه افرادی که به شما پیام داده اند را می‌تونی مشاهده کنی.

برای اینکه به دیگران پیام ارسال کنی چندتا روش داری:

  1. وارد صفحه پروفایل آن فرد و یا کسب و کار بشی و روی ارسال پیام کلیک کنی.
  2. وارد دایرکتت بشی و گزینه‌ی آبی رنگ پایین صفحه سمت چپ + رو کلیک کنی.

برای مشاهده لیست افرادی هم که مسدود کردی می تونی بر روی علامت مسدودی بالای صفحه‌ی دایرکت در سمت راست کلیک کنی. اگر می‌خواهی فردی را مسدود کنی باید وارد پیام اون کاربر بشی و از بالای صفحه سه نقطه‌ی سمت راست رو کلیک کنی و بعدش مسدود کردن کاربر را بزنی.

اگر هم خواستی پیام کاربر رو حذف کنی از همون قسمت این کار انجام میشه!